Hoe plaats ik een goedkoop vliegennet waar normaal een velux vliegenraam komt te zitten?

Hallo,
Ik heb een velux dakraam en wil graag een goedkoop vliegennet plaatsen waar je normaal een velux vliegenraam plaatst.
Echter als ik dit zou doen, kleeft het en kan ik de manuele velux niet meer openen of sluiten.
Ik wil het velux vliegenraam niet kopen aangezien ik hier maar 2 maanden zal zijn.
Iemand een idee wat ik kan doen?

een jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Ik denk aan een stuk vliegengaas en een paar stukken klittenband. Het ene deel van de klittenband aan de gaas bevestigen (naaien) en he andere aan het raamkozijn bevestigen (dubbelzijdig plakband o.i.d.)
jc54
een jaar geleden
wij hadden ook een velux dakraam. wij hebben de randen met dubbelzijdig klittenband beplakt, de omtimmering aan de binnenzijde. rondom in het vierkant of rechthoekige vorm. de ene kant laten zitten(de harde haartjes) en de zachte kant hebben we op horrendoek gestikt op de naaimachine, wel eerst goed op maat knippen. was binnen en wipwap klaar en niet zo duur. zo kun je het aandrukken op de stekelkant van het band rondom en ben je muggen- en vliegenvrij. hoe verder je de band op de uittimmering plakt des te meer kan het raam open. wij hebben nog een extra gat geboord in de omtimmering zodat we het raam ook vastzetten kunnen met de pin aan de zijkant. succes.
een jaar geleden
HeerVoldemort
een jaar geleden
Dat extra gat is slim, daar heb ik nooit aan gedacht. Ga ik ook doen!