Welke materialen zijn duurzaam?

Ik moet voor school een duurzame souvenir ontwikkelen. Alleen ik moet eerst weten welke materialen duurzaam zijn voor ik iets erbij kan verzinnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Het moeten materialen zijn die geen beslag leggen op energiebronnen van de aarde. Maar bv produkten die gemaakt worden via hergebruik.
Bv bakstenen van gedroogde uitwerpselen. Of stenen gemaakt van weggooi=plastic.
Jurken van boodschappentasjes.
Oud papier. Dus papiermache kan.

En nu maar verder verzinnen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bamboe is erg duurzaam. Bamboe is geheel afbreekbaar en dus niet milieu-onvriendelijk. Omdat bamboe enorm snel groeit en vaker per jaar geoogst kan worden kunnen de panda's genoeg eten.
Daarbij is het ook nog eens goedkoop én stevig.
Hiermee kan je ook gelijk aandacht vragen voor de bedreigde panda.

(Tsss, de spellingscorrectie denkt dat je ''uitgroeien'' schrijft als ''uit 99 koeien''....)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden hele huizen gebouwd met een mengsel van stro en klei. Wat stro vermengen met vochtige klei en je krijgt na wat roeren en stampen een bouwmateriaal waar je ook andere dingen dan 'bakstenen' mee kan maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem hout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op www.paperfoam.com ,inmiddels kunnen zelfs de verpakkingen die gebruikt zijn weer hergebruiken!!! voor het zelfde materiaal!