Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke materialen zijn duurzaam?

Ik moet voor school een duurzame souvenir ontwikkelen. Alleen ik moet eerst weten welke materialen duurzaam zijn voor ik iets erbij kan verzinnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Het moeten materialen zijn die geen beslag leggen op energiebronnen van de aarde. Maar bv produkten die gemaakt worden via hergebruik.
Bv bakstenen van gedroogde uitwerpselen. Of stenen gemaakt van weggooi=plastic.
Jurken van boodschappentasjes.
Oud papier. Dus papiermache kan.

En nu maar verder verzinnen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bamboe is erg duurzaam. Bamboe is geheel afbreekbaar en dus niet milieu-onvriendelijk. Omdat bamboe enorm snel groeit en vaker per jaar geoogst kan worden kunnen de panda's genoeg eten.
Daarbij is het ook nog eens goedkoop én stevig.
Hiermee kan je ook gelijk aandacht vragen voor de bedreigde panda.

(Tsss, de spellingscorrectie denkt dat je ''uitgroeien'' schrijft als ''uit 99 koeien''....)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden hele huizen gebouwd met een mengsel van stro en klei. Wat stro vermengen met vochtige klei en je krijgt na wat roeren en stampen een bouwmateriaal waar je ook andere dingen dan 'bakstenen' mee kan maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem hout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op www.paperfoam.com ,inmiddels kunnen zelfs de verpakkingen die gebruikt zijn weer hergebruiken!!! voor het zelfde materiaal!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding