Kan een hoge grondwaterstand problemen geven bij vloerverwarming?

Ik overweeg om een woning te kopen maar de woning heeft vloerverwarming op de begane grond en de wijk waar de woning staat heeft een zeer hoge grondwaterstand. Misschien een domme vraag maar kan dat problemen opleveren met de vloerverwarming? Alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Als dat zo is dat de vloer verwarming gevaar zou geven dan is de woning ook in gevaar dan zou de vloer drijfnat zijn en de muren ook.

Antwoorden (1)

Ja als het water zo hoog is dat het minimaal een van de pijpen raakt of het is zo vochtig. dan kan je vloerverwarming minder goed werken of zelfs koud worden!