Hoe kun je de gescheurde rubberrand van een koelkastdeur repareren?

Rand blijkt niet lost te koop, moet een nieuwe deur worden die door monteur er in moet worden gezet, maar koelkast was maar een paar honderd euro.

Welk tape kan ik het beste gebruiken? Het moet tegen kou en vocht kunnen en een beetje luchtdicht werken.
Betreft een Liebherr koelkast van 2 jaar oud. Rand lijkt verankerd te zitten in de deur zelf.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.2K
crispy
3 jaar geleden
Zo'n magneetrand is altijd de zwakste plek van een koelkast. Ik ben bang dat je goedkoper uit bent met een nieuwe koelkast (die dan ook weer zuiniger is en zo) dan een reparatie. Want een nieuwe koelkastdeur kost best wat, en laten aanbrengen ook.
Utrecht
3 jaar geleden
De rubber strips zijn los te verkrijgen. Misschien niet origineel voor jouw koelkast, maar als je de maten weet, zou er vast een passende moeten zijn.
https://fixpart.nl/nl/apparaat/koelkast/deurrubber?gclid=Cj0KCQiAkuP9BRCkARIsAKGLE8UTF9u1jGH0YI1BKxZLstZPLJ4KIUTWeEIAeVOdWq6mTL7Ii8mqHWoaAgz5EALw_wcB
https://www.witgoedparts.nl/koelkast/koelkast-en-vrieskast-deurrubber
https://www.partsnl.nl/koelkast-onderdelen/deurdichting
Pieterke
3 jaar geleden
Heb je dan geen garantie meer na 2 jaar?
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Bij elektronicawinkel Expert, of via de Handyman kun je altijd wel losse onderdelen bestellen voor je elektronica. Ik weet niet waar je je koelkast kocht? Dan zou ik daar ook eens informeren.

Antwoorden (2)

Dat gaat helaas niet werken wat u wilt de koelkast kan u nooit meer echt goed dicht maken als de rubbers stuk zijn. En bovendien gaat er veel koude lucht ontsnappen waar door de koelkast continu op vol vermogen gaat draaien en u een hoog stroop rekening gaat krijgen.
U kunt beter de koelkast vervangen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Liebherr levert wel degelijk die strips.
Ik heb hier een Liebherr Premium koel/vriescombinatie staan, bovenzijde koelkast waarvan de rubber strip defect is en besteld, moet nog wel aangebracht worden.
Google bij Parts.nl of direct bij Liebherr is ook mogelijk of type in Google Liebherr onderdelen en de keuze is reuze, succes