Hoelang kan je maximaal wachten met verven nadat je de voorstrijk op de muren hebt gedaan?

Ik ga verhuizen, mijn nieuwe woning ligt niet in de buurt van mijn huidige woning. Ik kan dus zo af en toe naar de woning toe om te klussen, maar moet ook werken etc. Hoe lang kan ik de voorstrijk op de muren laten zetten voor er geverd word? Ik weet dat je minimaal 6 uur moet wachten.. maar nergens is te vinden of het uitmaakt als je niet op korte termijn na voorstrijken gaat verven..

3 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (1)

Als je te snel bent met schilderen over voorstrijk, dan heb je kans dat de verf gaat mengen en dat je daardoor kleurverschil krijgt.
jc54
3 jaar geleden
taillie
3 jaar geleden
De vraag is hoelang je maximaal mag wachten...