Kan zonwering aan de binnenkant?

Wij hebben een groot dakraam, die niet open kan. Nu wordt het hier in de zomermaanden zo warm dat het niet uit te houden is. Daarom willen we zonwering bij het dakraam, maar aangezien het raam niet open kan kunnen we deze niet aan de buitenkant plaatsen. Zijn er mogelijkheden voor zonwering aan de binnenkant van het raam?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
LeonardN
3 jaar geleden
"Daarom willen we zonwering bij het dakraam, maar aangezien het raam niet open kan kunnen we deze niet aan de buitenkant plaatsen."
Als je zonwering aan de buitenkant plaatst, dan doe je dat vaak ook via de buitenkant. Vaak met een ladder, althans als het op een verdieping is.. De meeste mensen zullen het laten doen, maar dat is een ander verhaal. Maar ja er is naast dat ook zonwering voor aan de binnenkant.
https://verosol.nl/hoe-werkt-binnenzonwering/
tinus1969
3 jaar geleden
Een rolgordijn?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
@LeonardN
En dan elke keer als de zon minder fel schijnt en je meer licht binnen wil, kun weer de ladder pakken en het dak op ?
Lijkt me niet praktisch...
LeonardN
3 jaar geleden
@Oze Nee, dan druk je op de knop.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Ah... op die manier :-)
LeonardN
3 jaar geleden
Ah is dat de denkfout hier?! @Aideen Buitenzonwering wordt vaak met een bediening BINNEN geleverd. Vaak met een vaste knop dicht bij het raam. Een afstandsbediening zal ook wel kunnen. Ik heb dan dit soort zonwering in mijn hoofd. Dat rechtse raam gaat niet open. Beide worden via een knop binnen bedient.
https://www.zonwering-weetjes.nl/wp-content/uploads/sites/13/2018/02/920.jpg

Antwoorden (3)

ja ,een verduisterings gordijn aan de binnenkant
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Of spiegelfolie
Een verduisteringsgordijn aan de binnenkant met een zilverfolie aan de raamzijde. Maar de hitte buitenhouden is niet optimaal. Tussen het gordijn en de raam zal zich hete lucht ophopen en dat komt wel je kamer in. Een elektrisch bedienbaar screen aan de buitenzijde zal veel beter werken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Is dit iets voor je? https://youtu.be/BIrm89PgojM?t=231
Volgens mij zijn erbij TMC Wonen ook mogelijkheden binnenzonwering (https://tmcwonen.nl/collecties/raam/binnenzonwering/) te plaatsen waarbij er warmtewering plaats vind. Dit zal natuurlijk nooit zo optimaal wezen als het aan de buitenkant weren van de zon. Succes!