Kan ik aluminiumfolie voor de ramen doen tegen inkijk?

Hoi!
Vanaf zondag verhuis ik naar Meppel; naar een leuk studentenhuis. Ik heb 4 grote ramen over de gehele breedte van de kamer aan de binnenkant van het huis, dus iedereen kijkt zo naar binnen als ze langslopen. Ik mag niet boren, en vuilniszakken vind ik er een beetje aso uitzien voor langere tijd, dus ik ben benieuwd of ik alufolie kan gebruiken om de ramen te blinderen.

Ik weet dat het niet goed is om die icm zonlicht te doen ivm hittebarsten in de ramen, maar kan het folie nog iets doen als er in principe alleen tl-lampen op schijnen? M.i. niet, maar ik heb er geen verstand van.

Alvast bedankt.
Groetjes!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
Inekez1
4 jaar geleden
Aluminiumfolie voor de ramen? Hoe wil je dat vastmaken? en hoe haal je dat er later weer af? Wat is er mis met gewone gordijnen? Of gewoon lappen stof die je met nietjes of punaises rondom vastmaakt? Dempt gelijk het geluid. Of schilder het glas met latex, dat kun je er later met een krabbertje weer af krijgen en dan de restjes van de vloer stofzuigen.
MasterSword
4 jaar geleden
Let op: als het aan de zon kant is.
als glas te heet wordt kan het gaan barsten.
( zorgt er voor dat het glas zijn warmte weg kan geven. )
paulus811
4 jaar geleden
Als je zelfs bang bent dat schaduwen vanaf buiten te zien zijn begrijp ik echt niet dat je dan een appartement neemt met 4 grote ramen over de volle breedte van de kamer.
Antoni
4 jaar geleden
Als het in een studentenhuis is, ben je vast niet de enige met een kamer met zo'n ramen. Ik raad je aan eens na te gaan hoe de anderen dit probleem in hun kamer hebben opgelost. Ze hebben vast oplossingen bedacht die jij ook kan toepassen. Is het allemaal in een studentenflat, dan kan je zelfs bij de buren gaan informeren hoe ze het probleem hebben opgelost. Leer je hen meteen ook kennen!

Antwoorden (1)

Ga bij de bouwmarkt eens op zoek naar raamfolie. Die kleeft zonder lijm aan je raam en maakt inkijk eenvoudig onmogelijk, zonder het licht echt te blokkeren.
Toegevoegd op 03 april 2020 11:50: bron
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi! Als in de avond de hal donker is en mijn kamer licht, blijft de "wit-achtige" raamfolie toch schaduwen doorschijnen. Daarbij is alufolie een veel goedkopere oplossing ;-).
Ben benieuwd of dat mogelijk is, daarna wil ik best verder kijken
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Dat aluminiumfolie een goedkopere oplossing is, daar ga je van terugkomen.
Aluminiumfolie is erg kwetsbaar. Je zult het vaak moeten vervangen. En met een gaatje heb je ook meteen weer je inkijk. Geen aanrader dus.