Hoe maak je een plafond van gipsplaten naadloos glad?

een offerte gevraagd maar aannemers willen snel rijk worden. 2 halve dagen voor 2000E...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Hallo Jelle,
Dit kan je doe met Alabastine gipsplaatvuller, te koop in emmertjes (klein tot groot) en in kitpatronen.
Hiermee vul je de schroefgaatjes en de naden , matjes heb je voor de naden me alabastine niet nodig ( het is vezelversterkt)

Je vult de naden eenvoudig met een plamuurmes, als ze gevuld zijn ga ik er heel lichtjes met een natte spons overheen om het glad te maken.
Evt kan je het ook na droging licht schuren om het glad te maken

Na droging kun je het direct afwerken met latex of muurverf.

Succes, die 2000 euro heb je snel verdiend

Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daar heb je speciale matjes c.q gaas voor, gewoon overal te krijgen bij iedere bouwmarkt. Kijk even op de site van KNAUF voor meer info. Is trouwens een fluitje van een cent om zelf te doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Uiteraard ook de bijbehorende plijster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt een paar opties. (zie link, want plaatjes zeggen meer dan woorden.

Toegevoegd na 11 minuten:
lees ik dat goed?
2 halve = 1 volle dag voor 2000,- Komen ze met 10 man ofzo.
Dit is ook meer werk voor een kleine zelfstandige, niet voor een aannemer.
stel 1 dag werk voor 2 man= 16 uur * 35,- =560 euro (exclusief materiaal)

Zeker goed zelfs te doen, maar je moet wel een beetje handig zijn om het echt goed glad te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon? Zet een opdracht op werkspot.nl en vraag de goedkoopste. Vraag wel naar referenties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou wel eens willen weten hoe groot dat plafond is.

Want alleen het vullen van de naden is niet zo moeilijk. Je doet er van dat band overheen, dat plakt er vanzelf op. En dan ga je het vullen met een plamuurmes met speciale gips voor gipsplaatnaden. Na het drogen schuur je het goed op en werk je het nog een beetje bij met heel fijn gips.

Dan kan je het superstrak krijgen. Is niet zo fijn werk omdat je het boven je hoofd moet doen maar je kunt zo wel 2.000,- verdienen. Maarja, ik weet natuurlijk niet hoe groot je plafond is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergis je niet hoor Jelle, 65m2 is best een behoorlijke oppervlak. En als je het nog nooit gedaan hebt dan is het best een klus. Want als je het daarna gewoon gaat witten ga je wel de oneffenheden zien, dus je moet het wel af en toe bijschuren. Toen ik jaren geleden begon met een plafond in het toilet de naden dicht te smeren heeft mij dit heel wat uurtjes gekost. Steeds schuren en weer bijsmeren, keer op keer. Uiteindelijk is het wel spiegelglad geworden maar een plafond in het toilet of de woonkamer scheelt nogal.
je kan bij de bouwmarkt maak niks uit welke het is een zakje van 1 kg kopen die speciaal is om de naden dicht te smeren en ook de schroef gaten. Daarvoor hoef je geen aannemer in de armen te nemen. Je hebt ook geen gaas nodig want dat is alleen als je gaat stucen en dat gaat je niet doen wat ik begrijp. De beschrijving staat op de verpakking hoe je het aan moet maken. Kind kan de was doen zo simpel is het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er aan hoeveel vierkante meter het is maar onze stucadoor doet het voor heel weinig en zeer netjes!

Voor 200 euro (incl. materiaal) een muur laten stucen van 20m2

zie link:
http://www.stukadoorsbedrijfasl.nl/