Hoe geschilderd plafond mooi egaal krijgen?

Hallo, wij hebben ons gestucte plafond geschilderd met latex maar je ziet met bepaald licht banen en wat verdikkingen qua verf hoe krijgen we dit mooi egaal? Alvast bedankt voor antwoord(en)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Had je welde juiste roller?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De roller was zo goedkoop ding van de Action wel een vachtroller. Maar hij heeft ook op sommige plekken geplakt op het plafond, dus niet om naar huis te schrijven.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ja, die goedkope rollers werken vaak voor geen meter. Kun je beter een iets duurdere halen van de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij gebruiken ook de goedkopere van de Action en nooit problemen mee gehad,maar je moet het kunnen,de goed slag te pakken hebben als je gaat rollen,de eerste keer ging het bij ons ook niet al te best.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De goed slag is natuurlijk de slag goed te pakken hebben.

Antwoorden (3)

Geschikte verf gebruiken, let daarbij op de term 'lange open tijd'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je zou kunnen proberen is dat je het plafond met 2 man doet schilderen,een man doet langs de kanten besnijden (en dan niet te ver vooruit lopen) en de ander komt er achter aan met de grote roller, en dan de verf goed vet opzetten in de lengte en dan dwars weer oprollen,en dan niet meer aankomen. En zo verdeel je plafond in een aantal vakken.

De meeste mensen rollen altijd veel te schraal,juist dan krijg je banen en bonte plekken.

Als het plafond nog nooit is geschilderd en niet is voorgelijmd
krijg je ook bont werk omdat de zuiging dan erg groot is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer nat werken, dus veel latex erop en snel werken. Zeker als het een grote ruimte is met twee of meer mensen werken, want je moet de banen over de volledige lengte of breedte afrollen.

Als je nu echte onregelmatigheden ziet qua verdikkingen dan moet je misschien eerst gaan schuren.
Daarna zou je ook aan spuiten kunnen denken, want met roller krijg je altijd een reliëf.