Glazen schuifpui van terrasoverkapping, hoe zeem je die?

Graag tips: zo droog mogelijk en streeploos.

4 jaar geleden
5.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Iedereen is in de war doordat je aangeeft dat het gaat om de schuifpui van een terrasoverkapping. Een schuifpui is een schuifpui, dat maakt voor het antwoord niet uit. En eigenlijk maakt het ook niet uit dat het een schuifpui is. Alle glas zeem je hetzelfde lijkt me.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
http://www.schuifpuieninfo.nl/onderhoud/schuifpui-schoonmaken-onderhoud-en-onderdelen
Glas is gewoon glas.
Gewoon behandelen als ramen wassen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@pinnetje, bedoel je zoiets? Over de glazen overkapping wandelt de glazenwasser heen en weer, neen hij gebruikt geen planken.
Met zo'n telescoopgeval moet degene die schoonmaakt op een ladder gaan staan, is ook een heel gedoe, steeds ladder op en er weer af omdat je deze steeds moet verplaatsen.
Ik zelf zet de tuinslag er wel eens op. Strepen valt wel mee, ligt eraan hoe pietepeuterig je zelf bent. Eén regenbui en daarna de zon erop? Zonde van je energie.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=glazen+schuifpui+van+terrasoverkapping

Het beste antwoord

Aangezien hetzelfde geldt voor een schuifpui (met of zonder terrasoverkapping) als voor elk ander raam/glas:

https://www.belisol.nl/artikel/7-tips-voor-ramen-wassen-zonder-strepen

-Gebruik een schone spons, en kwalitatieve trekker en zeem.
-Gebruik gewoon warm schoon water om uw ramen te wassen zonder strepen. Strepen op uw ramen ontstaan meestal door een teveel aan schoonmaakmiddel in uw water. Gebruik een scheutje ammoniak als uw ramen vet zijn. Voor heldere ramen kunt een scheutje glansmiddel voor de vaatwas aan uw water toevoegen. Gebruik geen spiritus, dat geeft oliestrepen en na verloop van tijd vertonen uw ramen dan een blauwe waas die moeilijk weg te krijgen is. Een halve ui in uw waswater doet ook wonderen voor schoon gewassen ramen zonder strepen.
-Verwijder het ergste vuil voor u begint met ramen wassen. Vogelpoep kunt u verwijderen met tandpasta.
-Gebruik een niet te natte spons voor het wassen van uw ramen. Knijp de spons bijna droog en was uw ramen van onder naar boven. Zo voorkomt u lekvlekken.
-Trek uw ramen aan de buitenkant van beneden naar boven droog en binnen van links naar rechts. Zo ziet u direct of eventuele strepen aan de binnen- of de buitenkant van uw ramen zitten.
Hebt u nog strepen op uw raam? Veeg dan met krantenpapier over uw ramen en u hebt proper gewassen ramen zonder strepen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ zo vat ik de vraag ook op. Ik zie ook geen probleem.
Nog wat tips: paar druppels Dreft in een emmer met water. Keukenrol werkt net zo goed als krantenpapier. Investeer in een goede trekker, wisser! Zelf heb ik een professionele. De wisser zelf hoef je nooit te vervangen; je kunt altijd een nieuw rubber kopen. Het ding is onverwoestbaar en doet zijn werk uitstekend.

Andere antwoorden (1)

Er zijn telescoopwissers in verschillende maten te koop. Deze worden ook gebruikt om bijvoorbeeld zonnepanelen te reinigen. Goedkoop zijn ze niet, maar dat is een terrasoverkapping ook niet.
paulus811
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Hmm ik denk dat ik de vraag niet snap :D. Kan jij uitleggen waarom jij aan een telescoopwisser denkt en ik aan iemand die op de grond het probleem zonder hulpmiddelen kan benaderen? Zie ook reactie onder Ivana. Het is in mijn ogen niet eens gezegd dat de terrasoverkapping aan de bovenkant van glas is.
paulus811
4 jaar geleden
Ik ben op het verkeerde been gezet door het antwoord van Ivana (dat neem ik uiteraard alleen mezelf kwalijk :-), dat komt ook een beetje omdat ik me niet kon voorstellen dat iemand vraagt hoe het verticale deel, dus eigenlijk dat deel waar je bij kunt, moet zemen. Als het inderdaad het verticale deel van de overkapping is, is het eigenlijk niet relevant om te weten dat het een terrasoverkapping is. Wat je ook vaak ziet is dat de oude schuifpui blijft zitten en pas daarna de overkapping komt. Al met al, onduidelijke vraag, in ieder geval voor mij.
LeonardN
4 jaar geleden
Ik ben op het verkeerde been gezet door het antwoord van Ivana Dat gebeurt altijd :D. Als een iemand de vraag verkeerd opvat, begint meestal iedereen dat te doen. Jammer van alle minnen, niet van mij iig tot de vrager duidelijkheid gaat verschaffen.
paulus811
4 jaar geleden
Sommige vragen worden ook krom gesteld. Want waarom wordt 'terrasoverkapping' expliciet genoemd als het gaat om zemen van glas waar je bij kunt?
LeonardN
4 jaar geleden
Dat is ook zo, dat probeer ik ook aan te geven onder het antwoord van Ivana.
paulus811
4 jaar geleden
Het is te hopen dat pinnetje met een toelichting komt.