Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb 30 cm grond verwijderd tegen mijn schuur aan. Nu zit er op mijn muur groen/witte/zwarte aanslag? Wat te doen?

alleen de hogedrukspuit werkt niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
818

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Algen en schimmel? Je zou groene aanslag / algen verwijderaar kunnen gebruiken. Of je kan de schuur verfen. Je kan even afwachten om te zien of een paar weken zon & droogte het klusje niet voor je opknapt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal een combinatie zijn van algen, schimmels, kalk en zouten. Ik zou het eens proberen met pure schoonmaak azijn en anders met Bio-tex groen.
Er is zelfs een aanslagverwijderaar in de handel o.a. van HG.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je 30 cm. grond hebt verwijderd, kan je muur op die plek niet groen zijn van de algen, want die groeien alleen maar in het licht.
Met een goede hogedrukspuit, spuit je bijna de verf van de muur af en als deze niet werkt, dan denk ik eerder aan oude verfresten van vroeger en het zwarte is misschien dan wel teer tegen het vocht.
Wil je dat er ooit afkrijgen, dan moet je gaan zandstralen, maar dan moet je wel de hele muur doen, anders zie je verschil, veel simpeler is, de onderste 50 cm. gewoon te schilderen in een donkere kleur, dan is het zeker netjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoonmaken met chloor en gewoon lekker even opnieuw in de verf zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wegenwit erover heen smeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding