Wat voor kleur is: RAL 9010 of 9001 ?

Ik zag dat in een foldertje staan naast ,wit,.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dat is iets gebroken wit, beetje beige. Je kunt beter een kleurenkaart bekijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
RAL is een kleurensysteem en een RAL kleur moet altijd hetzelfde zijn, of je die bij Praxis koopt of bij een andere verfspecialist.

Toegevoegd na 1 minuut:
RAL 9001 crèmewit
RAL 9010 reinwit

Toegevoegd na 6 minuten:
Let er wel op dat zaken als Karwei ook hun eigen systeem hebben. Ik heb bijvoorbeeld een pot Muurverf 8003 (roomwit) gekocht van Karwei/Flexa en dat is een heel andere kleur dan RAL8003.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gebroken wit. Ral is meer creme en 9001 neigt meer naar gebroken wit.

Meest gebruikte kleuren in woningen.

Toegevoegd na 2 minuten:
foto 1 is 9010
foto 2 is 9001

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is moeilijk te zien hier merk ik.