Er bestaan geen houtsoorten die zonder impregneren waterbestendig zijn.
Hardhout heeft over het algemeen een betere waterbestendigheid dan zachtere houtsoorten zoals dennenhout, omdat de vezels stevig opeengepakt zijn, hetgeen resulteert in minder absorptie.
Esdoorn, eiken en berken vloeren zetten uit en krimpen in door vocht in de lucht. Zelfs ceder, die als zeer waterbestendig wordt beschouwd, zal kromtrekken in vochtige gebieden als deze niet op de juiste manier wordt behandeld.

Enigszins waterbestendig zijn:
Teak - (Tectona Grandis) - gebruikt om schepen te bouwen
Redwood (Sequoia sempervirens)
Deodar (Cedrus Deodara) - traditioneel huisbouwhout in Himalaya-dorpen
Jarrah (Eucalyptus marginata) - gebruikt voor scheepsbouw, spoorbielzen
Karri (Eucalyptus diversicolor) - zelfs gebruikt om straten te plaveien.
5 jaar geleden
burgos
5 jaar geleden
Prima antwoord,kan niet beter worden beschreven.