Waar kan ik losse wipschakelaars kopen?

In onze huurwoning zijn er veel wandcontactdozen en schakelaars met een cremé look. Nu zoek ik nieuwe wandcontactdozen en schakelaars (zowel enkel als dubbel) die echt wit zijn. Er zijn wel een aantal sites, maar die leveren de schakelaars ook met het systeem mee, terwijl ik alleen het knopje zelf, en de behuizing (of raam) erom heen. Ik vind het vrij zonde een hele schakelaar te kopen, voor de knop en de behuizing, maar ik kan het gewoon NIET vinden, op een aantal sites na waar je wel de wandcontactdoos kan kopen, maar niet de losse schakelaars. Ook in de diverse bouwmarkten geweest, maar die helpen me alleen aan de hele schakelaar. Wie o Wie

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
paulus811
5 jaar geleden
De wipschakelaars (het plastic knopje) en schroefposities van de wandplaten zijn afgestemd op de het schakelaar- en wandcontactdoosdeel dat vast in de muur zit. Dus zelfs als je het kunt vinden, is het maar de vraag of het gaat passen op het merk schakelaars en wandcontactdozen dat je hebt.
liveisgreat
5 jaar geleden
das onze wegwerpmaatschappij...niks standaard zodat je alles moet vervangen als er een deel kapot is.wat je k
an doen is een verf kopen voor gladde oppervlakten en de contactdozen schilderen. probleem is dat het op het schakelpunt een zeer dun laagje verf moet zijn anders schakelt het niet meer. dus misschien zal je het af en toe wat moeten bijwerken.
paulus811
5 jaar geleden
Stopcontacten verven is niet zo makkelijk en het resultaat valt vaak erg tegen. Verf hecht niet zomaar op plastic, dan zul je er eerst een primer op moeten smeren. En of dat nou zo goed voor het milieu is.....
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dus wat ik begrijp is dat het gewoon weg niet mogelijk is door de diversiteit qua fitting? Vrij knullig geregeld.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Van de betere merken is bijna alles los te krijgen, het is vaak zelfs alleen los te koop:
Bjivoorbeeld hier:
https://www.klusspullen.nl/c/4/schakelmateriaal
Meestal passen alle stijlen en kleuren op de schakelaars van één merk. Stopcontacten moet je vaak wel opnieuw aanschaffen.
https://www.klusspullen.nl/c/2531/schakelmateriaal/busch-jaeger/busch-jaeger-reflex-si-wit

Antwoorden (2)

Kijk eens op Aliexpress, zou ik zeggen.
Bijna 100.000 artikelen met de zoekterm 'wandschakelaar'.
Daar zit vast wel wat bij voor je.
5 jaar geleden
Je moet wel even kijken hoeveel volt je nodig hebt!
Maar verder kun je ze gewoon kopen bij de onderstaande site.