Eenvoudig en creatief meubels decoreren?

Oude meubels geef je makkelijk een tweede leven. Hoe? Dat hoor je hier van jouw medeklussers. Natuurlijk zijn ook jouw suggesties welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (12)

Als je op deze site kijkt kom je een eind verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een oude wasmachine lader en hang deze op als lamp. Perfecte decoratie in je huis en goedkoop...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een lelijke donker eiken tafel maak je weer een mondern landelijke tafel van:

Het blad insmeren met afbijtmiddel en eraf krabben met een plamuurmes. De rest met schuurpapier goed afschuren. De poten van de tafel licht opschuren en met grondverf grof schilderen. Het hoeft niet netjes en dik.
Als het droog is, schuur je het nog na met een heel fijn schuurpapiertje. Het blad behandel je met olie op kleur van jouw smaak.

Binnen een dag klaar en erg mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je meubels een willekeurige kleur wilt verven kan je denken aan meerdere kleuren. Ook is het mogelijk om bijvoorbeeld in de natte verf een zeem of plasticprop (vuilniszak) te drukken (deppen). Je krijgt dan een soort cracelé effect. In de meeste gevallen is het gewoon durven. Pak de kwast en probeer het uit. De mogelijkheden zijn legio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik haal geregeld bij het grof vuil ouwe meubelen vandaan. Nieuwe bekleding of likje verf erover en je hebt bijzondere toppers voro in je huis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oude meubels lelijk geworden?
schuren, verven en met behulp van een (oude) nieuwe poster zo verknippen dat hij mooi op je meubeltje past (bijv. een natuurposter) plakken met lijmspray op je meubeltje, daarna matte vernis erover en wal-lha een nieuw meubel dat ook nog eens watervast is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leuke klok met servies uit grootmoederstijd!
Zoek bij de kringloopwinkel naar oude kopjes en schoteltjes en een uurwerk. Koop bij de bouwmarkt een plaat mdf en zaag deze in de vorm en het formaat dat je wilt hebben.In het midden een gaatje voor het uurwerk. Plak de kopjes en schoteltjes aan elkaar vast en plak deze vervolgens op de uren op de plaat mdf. Wil je een grote klok dan op elk uur een kop en schotel, maar je kunt er ook voor kiezen om er maar vier op te plakken. Erg leuk voor in je keuken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oude kast maak je weer als nieuw door hem te beplakken bet een leuk behangetje. Het leukst is als je met verschillende soorten desins een soort patchwork maakt. Vergeet ook niet de binnenkant van behang te voorzien.
Daarna een laag vernis erover zodat het tegen een stootje kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een saai meubelstuk (het leukste is een salon, bijzettafeltje of sidetable),een kanten kleedje en een spuitbus verf. tegenwoordig kun je ze ook in t plastic kopen.
leg m op het meubelstuk en ga er heel licht met de spuitbus overheen.
het leukste effect is als je bijna dezelfde kleur in mat over glans verf doet of andersom. succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een saai wit kastje helemaal bekleed met wit, langharig nepbont (zijkant, bovenkant). Het schuifdeurtje hebben we bontloos gelaten. Het resultaat was super! Het bont hebben we gekocht op de markt en kostte maar een tientje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij kochten een nieuwe bank, omdat de oude echt wel op was. We vonden het wel jammer want de oude bank was helemaal gestoffeerd door mijn moeder met giraffe print.Daarom hebben we de bank omgetoverd tot poef en hebben we toch nog een deel van de bank in ons huis!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben allemaal hele oude queen ann meubelen gekocht voor weinig. Deze ben ik nu allemaal aan het opknappen. Gewoon goed schilderen en daarna een leuk kleurtje geven. De stoelen heb ik opnieuw bekleed, was veel werk, maar het resultaat mag er zijn. Zo zie je maar weer dat je niets weg hoeft te gooien :-)