Welk systeem kan ik best gebruiken om voorkant van een douche af te schermen zodat, als ik het open klap, het helemaal opzij klapt (België)?

Ik heb een douche ingebouwd, een soort "walk in", met langs één kant een glazen wand (tussen douche en wasbak). Nu zoek ik iets om de voorkant van de douche (is eigenlijk de zijkant van de douche, want de douchekraan staat rechts gemonteerd, dus het water spuit naar links. maar als je in de badkamer staat is het de voorkant).

Ik had al gedacht aan een accordeondeur, maar die vind ik maar op geringe hoogte (voor op een bad). een schuifdeur kan je niet helemaal wegklappen, maar die zijn bovendien ook nog vastgemaakt vaak aan een douchecabine (dus je moet dan alles kopen). nu hangt er een gordijn, maar dat laat teveel water door nog. is wel super als je het opzij schuift, is de ruimte helemaal open, maar dus niet doeltreffend. de douche meet ongeveer 1 meter (diepte, dus de diepte van de douchewand die er nu al staat) op 1.20 meter lengte.

Toegevoegd na 2 minuten:
zie tekening hieronder. Niet te zien? als je erop klikt verschijnt de tekening...

Picture for question
10 jaar geleden
1K
Cryofiel
10 jaar geleden
Een "spangordijn" wellicht? Dus een gewoon douchegordijn, met aan elke hoek een elastiekje. Die vier elastiekjes maak je voordat je gaat douchen vast aan vier haakjes, zodanig dat het vastgemaakte gordijn enigzins strak gespannen wordt.

Het beste antwoord

Je kunt hiervoor verticale kunststof lamellen nemen. Je kunt ze makkelijk openschuiven en zijn makkelijk te reinigen met een Kärcher (wel even buiten doen)
Ik heb zelf ook ongeveer jouw indeling maar dan een ligbad en het werkt prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
hej, superidee, ik zoek of ik er ook nog doorschijnende vind maar zelfs indien niet ga ik voor deze oplossing.... Is het helemaal waterdicht of ...?
liveisgreat
10 jaar geleden
en kan je ze niet gewoon reinigen terwijl ze nog vasthangen, of moet het met een hogedruk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je ze dicht draait is het absoluut waterdicht. Het schoonmaken kan wel als de lamellen hangen maar buiten afspuiten is veel leuker.
liveisgreat
10 jaar geleden
lijkt me gewoon zo een gedoe : de badkamer is op de tweede verdieping, dus niet evident om die af te nemen en heelhuids naar beneden te krijgen....
Hoe werkte je trouwens de zijkanten af (waar het dus de muur raakt). want met een douchedeur bv. is daar zo een waterdicht profiel aan he.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de lamellen zijn vast of los te maken met een clicksysteem dus het is een kleine moeite. ik stop nu met adviezen geven, succes!

Andere antwoorden (1)

Plaats een extra wand langs de ingang,of!
Plaats de douche op de plaats van de wasbak,en de wasbak op de plaats van de douche!
Succes