Makkelijke en slimme manieren om dingen op te bergen?

Ruimtegebrek, wie kent het niet? Hoe ga jij daar mee om? Help anderen aan handige manieren om zo slim mogelijk met je beperkte ruimte om te gaan!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (15)

Bij Ikea barst het van de opberg mandjes, rekken enz. En ander kun je alles nog vinden op de volgende sites.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik zo’n vacuumpomp voor de zomer/winterkleren. Gewoon in die plastic zak doen, vacuum zuigen en opbergen. Scheelt enorm veel ruimte en na een half jaar haal je alles schoon en fris weer tevoorschijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij wonen nogal klein. Maar wat we gedaan hebben is ongeveer 40cm onder het plafond door het hele huis zo’n Lack plank van Ikea rondom laten lopen. Levert enorm veel opbergruimte op terwijl je huis voor je gevoel toch leeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sowieso superdingen die lack planken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit had ik in mijn oude huis: een grote , hoge, centrale hal met planken rondom op 40 cm van het plafond : perfect om boeken neer te zetten of dozen met spullen erin. Let wel op, ik ben geen echte huisvrouw en het kan daarboven knap stoffig worden...
Een standaar boekenkast is leuk maar je kan ook gewoon eens je boeken op grote stapels leggne. Ziet er speels uit en is weer eens heel wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is dit iets voor je. Hieronder een filmpje ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=dAa6bOWB8qY
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Money , money, money
Dat zal niet goedkoop zijn.
Van de onderste traptrede een la maken of een klep.
Slimme plek voor schoenen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben me oude tuinhuisje aan het slopen, hoop er een tuinkast van te maken.

Hout is geimpregneerd, kan je daar zomaar overheen schilderen?

Eerst gronden of direct in de lak zetten...Iemand tips..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het wel eerst in de grondverf zetten, dit heb je nodig om goed de lak te laten hechten, zou nooit direct de lak aanbrengen op geimpregneert hout...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik overigens wel goede grondverf, ik heb weel eens eigen merk van de praxis gebruikt en dat ging niet erg lekker...
Op de kamer van mijn dochter heb ik van die grote conserve blikken opgehangen. Boven haar tafel zodat ze makkelijk bij kan. Er zitten potloden, stiften en haar spulletjes in. Heel handig.
Wel eerst goed schoonmaken en het etiket eraf halen. Een gaatje in het blik boren. Let erop dat de mooie kant voor komt te zitten. En aan een haakje in de muur bevestigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgekeken op die saaie witte magneetborden? Koop dan eens een simpel stuk hardboard en verf die met magneetverf of schroef er een dun metalen plaatje op. Plak daar het leukste behang dat je kunt vinden overheen. Schroef er eventueel nog wat hanghaakjes op en je hebt een blikvanger met een mooi dessin op je muur die ook nog eens heel praktisch is. Met magneten plak je er notities, kaarten, nieuwsbrieven op en aan de haakjes kan je zwaardere stukken hangen (kalender, sleutelhangers, enz). Veel plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een saaie muur op de kinderkamer vol met tekeningen? Maak met magneetverf een grote paddestoel ongeveeg 1 bij 1,5 meter. De hoed verf je rood en de steel verf je wit. Ik heb witte papieren stippen geplastificeerd en met magneetplakband plakken ze goed op de hoed. Voor de steel gebruik ik magneetjes van vlinders of lieveheersbeestjes waar ik een tekening onder kan hangen. Langs de plinten gras getekend en bloemenstelen. De bloemen zijn weer vast te plakken met magneten. Mijn dochters zijn erg blij met dit levende schilderij, want elke keer is het weer anders. De tekeningen worden nu voortaal bewaard in een geverfde rood met witte stippen schoenendoos, want op de paddestoel is zonde, vinden ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben helemaal gek van de Expedit kasten van ikea. Ik heb er een heleboel. Het zijn gewoon simpele boekenkasten met vierkante vakken die in allerlei maten te krijgen zijn. Je kunt er van die manden of bakken indoen, waar je heel veel spullen in kwijt kunt. Verder zijn er ook elementen te krijgen om lades of een kastje met deur in de kasten te maken. Echt een aanrader voor zowel degene die klein wonen als mensen met een kast van een huis. Zelf heb ik er een staan in de keuken. Al mijn mooie glazen en andere mooi keukenspullen staan er in. Ik heb er ook nog een paar als boekenkasten in gebruik en wat rommeltjes in manden en dozen, zodat het uit het zicht is opgeruimd. En ik heb er nog 1 staan in mijn inloopkast voor kleding en linnengoed. Multifunctioneel dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor bijvoorbeeld op een zolder of kinderkamer.
Koop bij de Ikea de lage billykast en zet ze op geschikte stevige wieltjes.
Die kun je bij de bouwmarkt kopen. rol ze tot de schuine hoek gesloten is en je hebt bergruimte waar je makkelijk bij kunt en een boekenkast in een.
Bij mij op zolder is het een fijne oplossing en het staat ook nog eens heel netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak van MDF een boekenkast in de lengte en hoogte van je bank, zodat je hem achter de bank tegelijk als sidetable kunt gebruiken.
De afmetingen van de vakken voor de boeken kun je zelf aanpassen aan het formaat van je boeken.
Eventueel kun je er twee laatjes bovenin maken.
Verf de MDF boekenkast in de stijl die bij je huiskamer past.
Maak de boekenkast nu compleet door er een houten blad op te maken en ook je sidetable is klaar.
Het houten blad kun je in de (whitewash) olie zetten of lakken met matte of glanzende lak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IKEA is expert hierin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Kleine) kinderen brengen speelgoed met zich mee wat je woonkamer erg vol en rommelig kan maken. Door van een los blok (van hout op maat gemaakt)een bar te maken creeer je een werk- en eetplek. De andere kant houd je open voor het opbergen van speelgoed. Kinderen kunnen er nu heel makkelijk bij. Met verstelbare planken wordt het nog praktischer! Leg er hetzelfde blad op als in de keuken en je hebt een mooi geheel. Let goed op de hoogte en laat het blad uitsteken aan de dichte kant, waar je zit. Plaats de open kant naar de keuken, zodat je vanuit de woonkamer geen zicht op het speelgoed hebt.