Nin = Nul In(blauw) / Lin = Fase In(bruin) / Lout = Fase uit(zwart)
Blauw ontbreekt blijkbaar in je inbouwdoos, dus die zul je er even bij moeten trekken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar wat is grijs dan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Grijs was vroeger aarde
Zie: http://www.vragenhelpdesk.nl/elektra/wat-zijn-de-kleuren-elektra-bedrading-oud-en-nieuw-866
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vroeger, maar wat is het nu? Gebouw van 4 maanden oud....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Grijs is niks tegenwoordig. Wellicht een handige Harrie die geen blauw meer had dat ie maar grijs getrokken heeft? Om zeker te zijn wat het is moet je meten, dus de grijze ergens tegen de nul in huis? Wat meet je aan Volt tussen grijs en bruin? Of hoeveel Ohm tussen grijs en aarde?(als grijs geen spanningvoerende draad blijkt te zijn)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kastje 1 verschilt met kastje 2. Waarop zit die grijze daar dan op kastje 1 aansloten? Kun je het misschien herleiden wat grijs is, of heb je dat zelf aangesloten?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou het echt niet weten, ik ga het wel even meten. Het zijn studentenwoningen van 4 maanden oud, dus alles is goed aangesloten zou je denken. Ik wil er dus graag een wifi switch in zetten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ buurmannetje grijs is tegenwoordig wel degelijk wat. Dit is namelijk L3 van een 5 aderige kabel, zie bron:
http://www.gouweloos.nl/images/Nieuws/aderkleuren.jpg De grijze ader in kwestie zal dus van een 5 aderige kabel zijn. Maar ook in bepaalde 3 of 4 aderige kabel kan grijs zitten ( nieuwe kabel). De reden waarom hiervoor gekozen is kan diverse redenen hebben. Wat de daadwerkelijke functie is is alleen maar achter te komen door te meten en/of de aansluiting na te lopen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De grijze draad is een tweede schakeldraad. De eerste foto is van een serieschakelelaar met twee kopppen. Je zult ergens een bauwe draad op moeten zoeken, bij trekken, om de Wifi schakelaar aan te kennen sluiten.
Ik heb de aansluitschema's opgevraagd op https://www.sonoff.nl/ kreeg ze gelijk per email opgestuurd. Kan dus ook via email info@Sonoff.nl is Nederlandse support