Hoe krijg ik continue stroom op een wandlamp?

Uit de muur komen er twee draden. Bruin en zwart. Deze gaan nu naar een schakelaar. Ik wil dat de schakel nooit uitschakelt, omdat deze de stroom geeft aan een inbouw schakelaar.

Hoe kan ik er (veilig) voor zorgen dat de lamp altijd aanstaat.

Laat ik nog zeggen dat de lamp niet altijd aan gaat staan. Er is een draadloze schakelaar die enkel werkt als de lamp, of dus eigenlijk de inbouw schakelaar die de lamp aan en uit kan zetten, altijd aan staat.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Wat je met de schakelaar doet is de bruine draad met de zwarte verbinden of onderbreken. Door beide draden aan elkaar te koppelen heb je een constante verbinding.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En hoe verbind ik deze dan (veilig)?
TurfGraver
6 jaar geleden
Met een lasklem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bdankt, ik ga naar de bouwmarkt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Door het zwarte draadje naast de bruine te schroeven of in te steken.

Andere antwoorden (1)

Normaal heb je voor contineu spanning een blauwe en eeen bruinedraad nodig.
Deze kan je van centraaldoos, erbij trekken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
@jjjgroot, dat is niet nodig. Die blauwe draad zit al aan de lamp die moet gaan branden.
De bruine draad aan de blauwe draad koppelen is voldoende.
TurfGraver
6 jaar geleden
Bruin aan blauw koppelen zou ik niet doen. :D