Plafond gestukadoord in spanje,buiten 30 graden,binnen 16 graden koud dmv airco,kan daardoor haarscheurtjes ontstaan? aircokanalen liggen op plafond

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Buiten 30 en binnen 16?
Is het een koelkast?
TurfGraver
6 jaar geleden
Zou voor de gezondheid van de stukadoor de boel op een meer normaal temperatuur zetten. :)
https://www.gezondheidsnet.nl/griep-en-verkoudheid/ziek-door-verkeerd-gebruik-van-de-airco
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen koelkast..en gezondheid doet er niet aan toe in dit verhaal..vraag is is de kans groter dat daardoor scheuren kunnen ontstaan
TurfGraver
6 jaar geleden
Nope. Het droogt om en nabij de 16 c nu.
Wel als je ineens de airco uitzet.
Edraket
6 jaar geleden
Zijn die haarscheurtjes een probleem dan? Bijna alle stucwerk wordt gelatext, en dan zijn de scheurtjes verdwenen.

Antwoorden (1)

Te warm is niet goed, te koud ook niet, tocht is ook funest.
Mijn idee, volgende keer airco uit, ramen en deuren dicht en bij +/- 20 gr. stucen en op natuurlijke wijze laten uitharden!