kan je onder water verven?

en bestaat onderwater verf?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.7K
paulus811
6 jaar geleden
Onderwaterverf voor boten heet antifouling, maar dat wordt niet onder water aangebracht
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt!

Het beste antwoord

Zoals jij je vraag stelt is het antwoord ja.
Als ik je vraag letterlijk interpreteer dan kan je inderdaad onder water verven en wel vrij simpel.
Je bevindt je in een onderzeeër of een ander onderwater ruimte en je kan dan meteen zonder al te veel moeite beginnen verven.
Maar aangezien je de vraag heel waarschijnlijk niet zo bedoeld zal ik je moeten teleurstellen en zeggen je kan niet onder water verven daar het water je parten gaat spelen en wel om twee redenen. Ten eerste gaat het water je het aanbrengen van de verf verhinderen omdat water de neiging heeft aan de te verven oppervlakte te blijven kleven waardoor er een laagje water onder de verf gaat blijven zitten en ten tweede gaat het water je verf verhinderen te drogen.
Deze uitleg heb ik zojuist gekregen van een vriend die op bezoek is en een professionele schilder is, en ik zou zo denken dat die het wel zal weten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Er zijn wel degelijk gespecialiseerde bedrijven die onderwater kunnen verven. Een booreiland of containerschip hijs je niet zomaar op het droge. http://www.umc-int.com/services/paint-and-adhesives-application-underwater/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor het duidelijke antwoord.