Kan ik een bouwpakket van een geïmpregneerd tuinhuis een half jaar buiten opslaan?

Ik heb in een aanbieding nu al een tuin huis gekocht maar kan deze pas over 5 maanden plaatsen. Heb geen plek deze binnen op te slaan.
Als ik deze goed afdak, zal het hout dan goed blijven?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Op zich geen probleem,
goed afgedekt is zelfs onbehandeld hout buiten te bewaren.

Wel oppassen met vocht,
Bijvoorbeeld niet op het terras leggen met een zeil erover, dan kan het vocht niet weg, kan het gaan schimmelen e.d.

Eerst een paar pallets, dan het pakket, eventueel nog een pallet en dan een zeil. (pallets zijn meestal wel gratis te vinden)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Pallets liggen vaak wel bij een bouwmarkt.