Ik wil mijn blank geschuurde eiken tafel behandelen met lijnolie. Hoe lang moet ik wachten tussen de lagen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn onderstaande antwoord is verwijderd, was kennelijk niet duidelijk. Het leek mij dat ik het niet moest herhalen/dubbel verwoorden, het staat er namelijk al.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Moraal van het verhaal: Voor vrijwel alle producten geldt: -Dun aanbrengen EN 30 MINUTEN WACHTEN VOOR ELKE LAAG DIE NOG VOLGT HIERNA
-Ongeveer 30 minuten in laten trekken zodat het hout de tijd krijgt om op te nemen wat het op kán nemen
-Vervolgens het oppervlak met schone, droge doeken uitpoetsen.

http://www.hout-olie.nl/contents/nl/d340_lijnolie_tips.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw reactie, heeft mij goed geholpen, de klus is geklaard en met succes! Prachtige kleur....Heb nog één prangende vraag: ik heb wat lijnolie geknoeid op betontegels (buiten), weet u hoe ik die vlekken er uit kan krijgen? Terpentine gaf 0,0 resultaat, net zoals Bio-tex.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.chambresdhoteswijzer.nl/artikelen/columns/het-wondermiddel-dat-lijnzaadolie-heet.html https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/vlek-uit-terrastegels-verwijderen

Lijkt me dat hier wel een goede tip in zit. Succes.

Antwoorden (1)

Mijn onderstaande antwoord is verwijderd, was kennelijk niet duidelijk.

Het leek mij dat ik het niet moest herhalen/dubbel verwoorden, het staat er namelijk al.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Moraal van het verhaal: Voor vrijwel alle producten geldt:

-Dun aanbrengen EN 30 MINUTEN WACHTEN VOOR ELKE LAAG DIE NOG VOLGT HIERNA
-Ongeveer 30 minuten in laten trekken zodat het hout de tijd krijgt om op te nemen wat het op kán nemen
-Vervolgens het oppervlak met schone, droge doeken uitpoetsen.