Hoe kan ik dit kastje opknappen?

In mijn nieuwe woning wil ik hem graag hergebruiken.
Hij is van mijn ouders geweest.

Wil hem graag zwart maken.
Maar hoe doe ik dat.

Het gaat totaal om 3 kastjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De oude verflaag verwijderen,hierna schuren,een grondlaag aanbrengen,dan mooi glad schuren en hierna zwart verven.

Je hebt misschien ook iets aan deze site,hierin staat uitgebreid hoe en wat je moet doen.

http://www.101woonideeen.nl/zelfmaken/oude-kastjes-weer-als-nieuw-maken.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als de oude verflaag nog goed vastzit, hoeft het wellicht niet weg?
Wel een beetje opschuren voor de hechting van de grondverf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De foto's stonden er nog niet toen ik mijn antwoord gaf,maar zo te zien is het spaanplaat en al heel glad.
Dan moet het inderdaad maar even licht geschuurd te worden.

Andere antwoorden (1)

Zo te zien is het kunststof,neem het kastje af met amoniak,goed laten drogen,dan zet je er een grijze primer op,en dan zwart verven.
Uiteraard haal je eerst de knopjes eraf.
denk dat het goed is, als je het 2x in de primer zet,te koop bij de dhz.
Zou in ieder geval geen hoogglans zwart nemen,daar zie je alles op,dan blijf je afstoffen.
Succes er mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Uiteraard eerst schuren, en dan afnemen,na de primer met fijn schuur papier nog maals schuren.
burgos