Met welke verf kun je witte keramische tegels met witte siliconenvoegen donkergrijs schilderen (ook de voegen)?

De vloer wordt zeer intensief gebruikt dus de verf zou krasvast moeten zijn en tegen een regelmatige schrobbeurt met harde borstel kunnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

ER zijn een aantal zeer belangrijke zaken om dat schilderwerk tot een goed einde te brengen.
Als er losse voegen zijn moeten die eerst hersteld worden.
ALLES zeer grondig reinigen en dat wil zeggen met een goede ontkalker zoals Viakal of Antikal en nadien grondig alles ontvetten met een goede allesreiniger.

Daarna een goede kwaliteit grondverf zoals één laag Levis Isoprim voor niet poreuze ondergrond.
Levis is duur maar zeer efficient voor dit doel omdat die zeker goed hecht aan de tegeltjes maar ook aan de relatief gladde silicone voegen. (zie link)
Nadien 2 lagen Levis Lax Expert Satin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dat kan tegen een schrobbeurt met harde borstel? Ik geloof er niets van, sorry.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegen schrobben met een harde borstel is geen enkele verf bestand.
Zelfs een betonverf voor de vloer zal onder die omstandigheden afslijten.
Dat had ik er nog moeten bijzetten.
Als je de vloer wil verven,dan is er maar 1 middel wat nog enigszins houdbaar is
dat is verf die je op een garage vloer aanbrengt,slijtvast en kan tegen een stootje.
In elke bouwmarkt verkrijgbaar.
burgos