inboor paumelle
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel een beetje lastig te zien, lijkt dit een inboorpaumelle te zijn. Deze zijn te koop in iedere doe-het-zelf zaak. Let er voor een deur op dat je hem niet te "iel" koopt; hij moet het gewicht van de deur wel kunnen dragen. Normaal gesproken zitten er twee van op één deur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleine corectie, er zitten minimaal 3 op een deur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een grote correctie, minimaal is echt twee stuks
en dat is bij de lichte opdekdeuren en bij de zwaardere types deuren
kan het naar drie stuks , maar ze kunnen ook zwaardere paumelles
nemen want daar heb je heel veel soorten van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die je bij de doe het zelf zaak kan kopen zitten tussen de inschroef gedeeltes in de deur en het kozijn +/- 8mm die ik zoek zitten exact recht tegen over elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed Wim jij je zin joh.......
Alle opdekdeuren hebben er drie, behalve die bij jou.
Nu blij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik ben niet blij hoor, ik vind jammer dat jij het niet weet.
Ik ben timmerman geweest van mijn 14de tot mijn 65ste
en ik heb heel wat deuren gehangen, op alle mogelijke manieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Peter Doodeman, ik heb het idee dat jouw paumelles verbogen zijn
En dat kan je zelf het beste beoordelen, want is de ruimte aan
de bovenkant van je deur niet erg groot geworden ?
Want dan kan je er gewoon nieuwe indraaien en gaat je deur
+/- 8 mm omhoog
Maar dan moet in verband met je slot, de sluitplaat ook die ruimte hebben
want anders gaat het niet
Maar dat kan ik vanaf hier niet zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dab heb je steeds een scharnier te weinig gebruikt of alleen meterkastdeurtjes af gehangen.
Bij the way, ben al ruim 25 jaar timmerman en geef momenteel ook les.
Zelfs 25 jaar geleden werden uitsluitend 3 paumelles per draaizijde gebruikt.
Enige uitzondering waren kastdeurtjes en meterkastdeurtjes.
Maar ja.... jij bent ouder dus zal het allemaal wel beter weten.
Dus steek hem lekker in je zak en wees er blij mee.
Gelukkig dat elke andere timmerman wel 3 gebruikte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bonniebiker,
Als jij even naar de site van CanDo deurenfabriek gaat
en dan kijk je even bij vraag 7, dan krijg je onderstaande uitleg.
----------------------------------------------------
Wat is de hoogte van de paumelle boringen?
----------------------------------------------------
Alle opdekdeuren worden standaard voorzien van paumelleboringen.
Deuren van 201,5 en 211,5cm hoogte worden van 2 paumelleboringen voorzien.
Een deur van 231,5cm hoogte krijgt 3 paumelleboringen.
Hoogte paumelleboringen, gemeten van bovenzijde deur incl. opdekrand:
201,5cm deur: 236mm en 1736mm.
211,5cm deur: 336mm en 1836mm.
231,5cm deur: 336mm, 536mm en 2036mm.
---------------------------------------------------------------------
http://www.cando.eu/nl-nl/over/veelgestelde-vragen/
---------------------------------------------------------------------
Dus het commentaar wat je op mijn heb
stuur dat maar naar die deurenfabrikant want die doen
het dan ook al jaren verkeerd.