Moet er op een muur waar behang op zat nog worden voorgestreken?

Hallo,

Mijn vriendin en ik zijn de trotse eigenaars geworden van onze nieuwe woning.
Nu vroegen wij ons 1 ding af.
Wij willen heel graag structuur verf op de muren hebben.
Maar willen weten of deze ook voorbehandeld moet worden wanneer er al behang op heeft gezeten.
Welke wij zelf hebben verwijderd tot een gladde stuc muur welke nu staat.

Kort gezegt.

Wij hebben het oude behang verwijderd.
Nu hebben we gladde stucmuren
Waar het behang op heeft gezeten.
Moeten we deze nog steeds voorstrijken.
Of hoeft dit niet meer omdat het reeds is gebeurd voor het behangen wat de oud bewoners hebben gedaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6K

Antwoorden (1)

Zeker bij een oudere woning zullen er in het verleden meerdere behanglagen op de muur hebben gezeten. De lijm die daarbij gebruikt is heeft er dan voor gezorgd dat de muur niet meer zuigt en zal je dus niet meer voor hoeven te strijken. Zeker als de laag die je er af hebt gehaald goed vast zat mag je er van uit gaan dat de muren verzadigd zijn. In dat geval hoef je dus niet voor te strijken