kan ik de stof van mijn rotan keukenstoelen zelf verven?

ik heb 3 rotan stoelen zeer goedkoop kunnen aankopen maar de stof zit vol vlekken omdat het een nogal lichte kleur is.
herstofferen komt nogal duur uit (350 euro zonder Btw en vervoer voor de 3) vind ik en het zijn "maar" keukenstoelen.
ik dacht eraan om de rotan af te plakken en de stof met donkere textielverf te verven maar moet die verf dan niet meer gefixeerd worden achteraf zodat hij niet afgaat wanneer men erop zit?
heeft iemand daar ervaring mee?

Picture for question
6 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De stof zit om stuk board of triplex gelijmd of geniet. Je verwijderd de stof door de drager er met de stof met een koevoetje uit te wippen. Stofferen van dit soort stoelen is een fluitje van een cent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
samaiphon
6 jaar geleden
eenvoudig antwoord en doeltereffend

Andere antwoorden (1)

De stof verven kan wel, maar niet zonder hem uit elkaar te halen. Om de stof te verven zul je de stof moeten verwijderen en goed moeten spoelen. Dat is een hoop werk, want dan moet de hele stoel uit elkaar halen en daarna weer in elkaar zetten. Opspuitverf zal er snel weer af slijten en, afhankelijk van de verf, ook vlekken in de kleding van degene die er op gaat zitten.

De bekleding kun je zonder te verwijderen reinigen met een sproeiextractiemachine (shamponeermachine), dat wordt ook gedaan met bijvoorbeeld autobekleding. Als je daar niet aan kunt komen kun je ook een spuitflesje en een gewone waterstofzuiger gebruiken. Insproeien, inborstelen en direct weer droogzuigen om te voorkomen dat de kussenvulling doorweekt raakt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
samaiphon
6 jaar geleden
beste NickBoven, da's juist het probleem; ik weet niet hoe ik de zetel uiteen kan halen omdat er nergens nageltjes zichtbaar zijn...