koe kan ik het beste siliconen voegen aanbrengen rond het bad

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik niet aan een koe vragen, hoor...

Antwoorden (6)

eerst ontvetten,dan inkitten met silliconenkit in de gewenste kleur snijd de tuit iets scheef af om makkelijker te kunnen kitten daarna inspuiten met een mengsel van dreft en water en daarna met een schuin afgezaagd pvc buisje van duimdikte door de hoek halen als laatste een natte vinger erdoor halen voor een mooi glad resultaat. veel sucses!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De een doet het met de vinger en strijk het na met de vinger vet gemaakt met afwasmiddel.
De andere doet dezelfde procedure maar dan met een speciaal mesje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even nog een toevoeging. Als je nog nooit gekit hebt en je bent bang om de boel te verpesten door niet mooi strakke kitranden, dan heb ik nog een trucje. Plak met afplaktape een rand, waarbij je het kitgedeelte dat je wilt kitten vrijlaat. Zo krijg je een mooie strakke rand.
Ook kun je het beste even oefenen met kitten, door eerst op een plankje of tegel of zo te kitten.
Hieronder (link) staan nog meer goede tips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het oppervlak moet droog en schoon zijn.

1.Plaats de kit in het spuitpistool

2.Als u twijfelt aan uw handigheid kan u schildersplakband aanbrengen op de muur (maar, ook daarvoor moet u een beetje handig zijn).

3.Houd het pistool in een hoek van 45° tegenover de badrand en oefen een zo constant mogelijke druk uit op de hendel. De voeg moet dun en regelmatig zijn (het dient tot niets een dikkere voeg maken, dat komt de waterdichting niet ten goede).

4.Na het gebruik van het pistool klapt u de hendel omlaag (de pal bevindt zich achteraan) om het uitlopen van de silicone stop te zetten. Gebruik patronen die zijn uitgerust met een draaistop, op die manier bewaart de kit langer.

Strijk vervolgens de voeg effen met het topje van de vinger dat u eerst hebt bevochtigd met afwasproduct of een effeningsproduct (gebruiksklare vloeistof voor een makkelijke effening van de meest voorkomende voegkits). U kan - als u uw vinger niet wil vuilmaken - hiervoor ook een kleine spatel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevoeging op alle voorgaande adviezen: laat eerst het bad vollopen met water. Doe je dat later na gekit te hebben, dan is er kans dat de voeg zich weer opent door de neerwaardse druk. Zelfs bij siliconenkit is die kans aanwezig.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeer goede toevoeging+1
gebruik de nieuwe kit die binnen 2 uur uitgehard is en maak idd alles schoon en vetvrij en laat je bad vollopen met water en laat dit staan totdat je kit is uitgehard
maar denk eraan het is een lastig werkje als je het niet vaak doet