Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe repareer ik gat in gipsplaat?

Iemand is op de dag voor eind-oplevering van een woning tegen de muur gevallen wat een gat heeft veroorzaakt. Hoe kan ik dit het beste (en snelste) oplossen?

Toegevoegd na 46 seconden:
Zie bijlage!

Toegevoegd na 16 minuten:
Bijlage uploaden lukt niet. Zie: http://i63.tinypic.com/2dayq84.jpg

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
958
TurfGraver
6 jaar geleden
Gipsplaat vervangen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zit er structuur of glasvezel behang op? Heb je nog een volle rol precies dezelfde? Behang eraf. (hopelijk precies één band)
Al het gips wat kapot is weghalen. Dan kijken of je (een deel van) de gisplaat vervangt of alleen een stuk erin zit.
Laatjes erachter doen door het gat en vastmaken aan het nog goeie gips.
Gisplaat op maat maken en tegen de latjes schroeven en/of lijmen.
Naden opvullen.
Behangen, schilderen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij de bouwmarkt kun je gipsplaatvuller kopen, onder andere van Alabastine. Gezien de grootte van het gat kun je het beste in lagen werken en tussentijds laten drogen. Als je het gat in een keer helemaal vult dan droogt het niet. De droogtijd is 3 uur per laag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beetje twijfelachtig dit antwoord, de schade lijkt structureel. Beetje vuller erop, leun er tegen en er komt weer een barst.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Twijfelachtig? Vraagsteller zoekt een snelle oplossing, niet een structurele oplossing. Natuurlijk is het onderliggende probleem aanpakken beter, maar de vraag is of daar tijd voor is nu de woning morgen al moeten worden opgeleverd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"beste (en snelste)"
Met snel tussen haakjes. Ik zie dit bijna als een advies om een huis met een zelf gemaakt verborgen gebrek op te leveren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding