Egalisatie vloei vloer gebruiken. Hoef je alleen aan te maken en door de zwaartekracht vult het zich geheel vlak uit en waterpas (snel droog: 2 uur):

http://www.beamix.nl/bouwadvies/site/productinformatie/NL/Vloeien_van_dunne_lagen/17/26

Daarna met betonverf in de gewenste kleur verven:

http://www.gamma.com/assortiment/verf-en-beits/mengverf/gamma-betonverf/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit wordt ook gebruikt als ondergrond om linoleum op te leggen. Is zo glad als een spiegel. En misschien verven. Goed idee +
Je kunt het zelf aanbrengen, hebben wij ook gedaan. Let wel op dat het niet bij de buizen van de verwarming wegloopt.

Andere antwoorden (4)

Door een professioneel bedrijf in te schakelen, die hierin gespecialiseerd is.
Het is een speciale techniek die je niet 123 zelf kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de beton nog niet droog is, kan je de vloer "vlinderen". Dit is het schuren en polijsten van een betonvloer.
Voor meer info google: vlinderen.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij een plus want ik begrijp de min niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jc54, je hebt een 'minnaar'! Dit antwoord klopt als een bus. Je hebt hier speciale machines voor, je vloer wordt prachtig glad en het is zelf te doen.
Ik begrijp de "min" niet bij jc54 (en weeral zonder motivatie), dit is een zeer veel toegepaste techniek en geeft een zeer sterke perfect gladde vloer.
Men noemt dit vlinderen of troffelen of polieren en wordt gedaan na +/- 3,5 a 4 uur na het gieten. De vloer is al begaanbaar maar net niet volledig uitgehard.
Bovendien strooit men er kwarts is een zeer sterke en slijtvaste laag van de maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
inderdaad onbegrijpelijk die "min". Ze zouden die minnetje een naam moeten geven, zodat je weet van wie het komt. of dat je alleen een min kan geven als je zegt waarom. wellicht zouden er dan veel minder minnetjes uitgedeeld worden!
Ik denk dat het mensen soms gewoon een goed gevoel geeft om ergens over te kunnen oordelen... een beetje zoals bij de gladiatoren vroeger.Gelukkig is er geen puntenaftrek voor een min, anders zouden er misschien nog meer mensen het leuk vinden om anoniem iemand eens een hakje te zetten.
De info van jc54 is heel plausibel en duidelijk. Alleen weet ik dat het niet zo makkelijk is om het zelf te doen. Maar het valt natuurlijk te proberen.
Als je deze zelf gaat storten gebruik dan in ieder geval parelgrind in de betonmortel, door de fijnere grind kun je de vloer mooier krijgen.
Vlinderen is noodzakelijk, tijdstip van begin is afhankelijk van hoe hard het droogt en de omgevingstemperatuur, zodra je op de beton kunt staan zonder dat je er in zakt moet je beginnen, je strooit als eerste metselzand met cement verhouding 1:2 erover,je zet dan eerst de grotere schuurbladen eronder en schuurt de hele vloer dicht en wanneer de vloer bijna droog aanvoelt haal je de schuurbladen eronder uit en ga je de vloer afvlinderen en super glad maken.

Als je dit nog nooit gedaan hebt, oefen dan eerst op de droge, dan weet je tenminste wanneer het naar rechts schiet omhoog lichten bij het handvat en wanneer naar links schiet als je het naar beneden duwt
Houd er wel rekening mee dat je niet in de hoeken kunt komen en 5 cm van de randen afblijft, dit moet je dan handmatig schuren en dicht spanen