Welke kit kan ik gebruiken om de ladegeleiders in het vriesgedeelte van mijn koelkast te repareren?

De laden in het vriesgedeelte van mijn koelkast staan op richels die deels zijn afgesleten waardoor de lade niet terugschuift. De richels bestaan uit een laagje hard plastic van een mm di , dat afbladdert. Onder het plastich zik piepschuim dat ikgedeukt lijkt.
Is er kit die tegen vriestemperatuur is bestand, waarmee ik de richels weer in model en glad krijg?

Toegevoegd na 6 dagen:
Dank voor de reacties en heldere uitleg! Gezien het gewicht van de laden denk ik dat het toch beter is een nieuwe koelkast te kopen...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.3K
TurfGraver
7 jaar geleden
Met alleen kit ga je het niet redden.
Zal een hard oppervlakte moeten hebben.
Denk aan iets als polyester, voorbeeld:
https://www.praxis.nl/bouwmaterialen/bouwstoffen/reparatiemiddelen/alabastine-polyesterreparatie-set-250gr/0284406?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoals ik het lees gaat dit niet lukken. Het kunststof dat afbladdert moet je verwijderen tot waar het weer stevig is. Als je dat gedaan hebt zit je tegen het isolatiemateriaal aan te kijken, waar je een nieuwe richel op/om wilt bevestigen. Voor zover ik weet kun je niets bevestigen aan het isolatiemateriaal, dus hou je maar een smal randje over om het materiaal aan te bevestigen. De zijkant van de vriezer kun je hier waarschijnlijk ook niet voor gebruiken, omdat dan de lade niet meer past. Mocht het wel lukken, dan is het denk ik, door de beweging en het gewicht van de lade zo weer stuk.
Ik adviseer je een andere vriezer aan te schaffen, mogelijk tik je bij de kringloop voor een klein prijsje, een betere dan deze, op de kop.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad geen kit. Ik dacht aan een twee componenten lijm, maar die polyesterreparatie set lijkt mee beter.
Het moet twee componenten zijn, dat wordt keihard en kan je achteraf schuren. Als er veel weg gesleten is, kan je er een latje o.i.d. in duwen. Wel opletten met de temperatuur. Bij -18 zal het mogelijk niet uitharden. Ik gok dat het vriesgedeelte boven de 5 a 10 graden boven 0 moet zijn. Met een beetje pech werkt het koelgedeelte dan ook niet meer en heb je dus een paar dagen geen koeling.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het toch geprobeerd met glasvezel-polyesterreparatiespul, twee-componenten en het is nog gelukt ook!

Antwoorden (1)

Zaag met een los ijzerzaagblad het kapotte gedeelte gelijk met de wand af.
Plak dan op het isolatieschuim een houten latje, dit gaat met de meeste soorten kit.

Je kan daarna het latje nog even schilderen als je wilt.