Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke gasslang heb ik nodig voor bosch gasfornuis?

Ik heb een gasslang gekocht (foto)voor mijn gasfornuis maar nu lees ik hier verschillende dingen over, namelijk dat een rubberen gasslang niet veilig is achter de oven. Op de website staat dat de slang wel geschikt is voor losse gasfornuizen. ik weet nu niet zo goed welke ik nu moet hebben. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Die kun je best wel gebruiken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Neem een rvs gasslang. Kost 25,- en die gaan bijna oneindig lang mee. Een gewone als op je plaatje moet je elke 5 jaar vervangen. (er staat een jaartal op)
https://www.warmteservice.nl/Verwarming/CV-aansluitmateriaal/Gasaansluiting/VSH-RVS-flexibele-gasslangset-2-x-m24-80-cm/p/47551005
dudemeister
7 jaar geleden
ik vervang hem liever dan elke 5 jaar, zo hou je er nog enige controle op, en ja de slang op de foto is Oke

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je mag een gasslang niet langs de achterkant van je gasfornuis van de ene naar de andere kant laten lopen, omdat dan de hete lucht uit de oven de gasslang kan aantasten.
Als je in de breedte van je gasfornuis moet 'oversteken' zal je dat met een koperen pijpje moeten doen en de gaskraan naar de andere kant moeten verleggen.

Als de aansluiting van de gasslang en het gaskraantje aan dezelfde kant van het gasfornuis zitten, dan kan je de op de foto getoonde gasslang gewoon gebruiken.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn hier voor metalen "gasslangen" bij elke bouwmarkt te koop.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding