Hoe krijg ik mijn deurklink er af ?

Ik wil graag nieuwe deurklinken leggen en ben nu bezig in de douche nu zit ik met het probleem dat ik die deurklinken dus helemaal niet er af krijg ik heb geprobeerd om met een platte schroevendraaier (als hefboom) de klinken er zowat af te slaan met gebruik van een hamer.

Toegevoegd na 2 minuten:
(Update)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zit er aan de zijkant of de onderkant geen inbusboutje die je los kan draaien?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die is losgedraaid maar hij wil er nog steeds niet uit komen.
ronron1212
7 jaar geleden
Je moet het slot aan de onderkant ook eerst los maken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alle schroeven /inbusboutjes heb ik er af gehaald maar de klinken willen er niet af
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je de inbus los hebt gedraaid dan moet de hendel eraf gaan, die zit daar om hem vast te houden. Is het boutje niet afgebroken dat er nog een stukje in zit?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet zeker of er nog een stukje in zit.Maar wat als dit wel het geval is ?Wat zou ik kunnen proberen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
met een klein boortje ter grote van het gaatje uitboren tot je bij het punt zit wat de hendel vast houdt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het inbus boutje eruit is kan je zien of die afgebroken is. (gebeurt bijna nooit, het draait eerder dol dat dat het afbreekt, misschien vast geroest, maar dat zou ook raar zijn)
Met twee personen ieders aan een klink trekken en een beetje "wiebelen" Alleen gaat het trouwens ook wel, dan aan de kant trekken waar de inbus eruit is gehaald. Met een klauw hamer heb je achter de klink net genoeg ruimte en een tik te geven als je de klauw erachter haakt. (hoe leg ik zoiets uit??) Lukt dat niet:: haakse slijptol...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
*en=om: om een tik te geven
samaiphon
7 jaar geleden
probeer eens met Cola erin te gieten? niet gemakkelijk omdat het schroefje of de inbus aan de onderkant zitten.
misschien lost dat het vuil op... natuurlijk dan effe laten inweken en dan proberen los te trekken.

Het beste antwoord

Er is een type klinken, met een klemconstructie in de greep. Als het boutje erg vast aangedraaid geweest is, gaat de klink niet meer goed los. Alleen met langdurig wrikken, draaien en trekken krijg je de klink los. Lukt dat niet, dan rest alleen afzagen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Onder een van de handgrepen zit een schroefje deze eerst losdraaien dan kan je ze er zo afhalen ( schroefje is meestal inbus schroef )