Hoe leg je een inloop douche aan?

Hoe doe je dat met de vloer? Loopt de vloer van de hele bakamer dan af naar je douchegoot? Of moet je dan lelijke knikken in je vloer hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

nee je hoeft niet een hele knik te hebben om het af te laten lopen. Wat je moet doen is vanaf waar je douche wand begint tot aan de muur gelijdelijk laten aflopen met tegels dus ongeveer 5mm zodat je bij het putje ongeveer 5mm lager ligt dan bij je douchewand. Mag ook meer zijn maar 5mm valt niet zo op. Maar je vloer ligt al niet vlak bij je douche gedeelte, en is al wat schuin naar je putje dus je hoeft eigenlijk alleen te tegelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Naast het laten aflopen van de vloer is ook een goot een mogelijkheid. En dan natuurlijk niet zo'n lelijk gootje, maar een mooi weg gewerkte gelijkvloerse goot zodat het water nooit buiten je douche gedeelte kan stromen (spetters uitgezonderd).

Bijvoorbeeld:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn inloopdouche loopt de vloer heel geleidelijk af naar het putje en nergens een knik, het is zo gelijdelijk dat je er niks van merkt. Ik heb wel een gewoon putje want er staat toch een muurtje voor en die moderne goten zijn heel erg duur.