Hoe beveilig ik mijn huis?

En dan specifiek op het gebied van hang- en sluitwerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont maar in Rotterdam kun je bij de politie advies vragen. Als je je huis dan naar hun advies hebt beveiligd kun je het politiekeurmerk veilig wonen krijgen.

Het beste antwoord

Welk slot is het beste?
Er zijn twee soorten sloten: het oplegslot - dat OP de deur bevestigd wordt, en het insteekslot - dat IN de deur geplaatst wordt.
Een insteekslot kan alleen gebruikt worden als de deur 4,5 cm dik is. Door de noodzakelijke uitholling voor het plaatsen van een insteekslot, wordt de deur immers verzwakt.

Sloten voor aluminiumdeuren.
Een degelijk insteekslot kan hier doorgaans niet, omdat de deurstijl daarvoor te smal is. Een oplossing biedt het smalslot, dat een zwenkschoot heeft van voldoende lengte.

Sloten voor schuifdeuren.
Er bestaan insteeksloten die een schoot hebben in haakvorm. Ook is het mogelijk om de deur te voorzien van bijkomende oplegsloten, waardoor de deur niet kan worden opengeduwd.

De rozet en het veiligheidsbeslag.
Cilinders die meer dan 2 mm uit de deuroppervlakte steken, kunnen afgebroken worden. U kan dan beter gebruik maken van een cilinderrozet of een veiligheids-beslag. Beiden worden van binnenuit vastgeschroefd. Let op: oudere sloten zijn vaak niet voorzien van een boring voor de plaatsing van veiligheidsbeslag. In dit geval kan u overwegen om een nieuw slot te voorzien.

Misschien is een meerpuntsluiting iets voor u.
Eén sluitpunt is onvoldoende om een deur doelmatig te beveiligen. Een tweede, of beter nog een derde sluitingspunt is aangewezen. Deze kunnen zowel insteek- als oplegsloten zijn. Ze kunnen ofwel een afzonderlijke sleutel hebben, ofwel een gezamenlijk slot.

De scharnieren.
Scharnieren die van buitenaf toegankelijk zijn kunnen worden afgebroken, ofwel wordt de pen die ze samenhoudt eruit geslagen. Om dit te voorkomen worden paumelles en ook dievenklauwen gebruikt.

Het raam is samen met de achterdeur het meest kwetsbare punt voor een inbraak.Meestal breekt een inbreker het glas ter hoogte van een sluiting, die dan gemakkelijk geopend kan worden van buitenaf.
Er zijn verschillende mogelijkheden om uw ramen te beveiligen:

Lees hier verder:

http://www.bierbeek.be/Tips_voor_beveiliging_van_uw_woning
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Scharnieren met dievenklauwen. Het beslagwerk van de klink of het slot waar aan de buiten zijde geen schroef zit.