Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

lijnolie als vloerbescherming...goed idee?

Ik heb besloten om de buitenolie (zie vorige vraag) niet te gebruiken in de slaapkamer. wel de beits, maar die wil ik nadien dan bedekken met zuivere olie. Omdat het een slaapkamer is wil ik hier geen risico nemen.
nu zei mijn collega dat ik hiervoor gewoon lijnolie mag nemen. Klopt dit? en kan ik het nadien dan nog met een licht vochtige doek schoonmaken (wat ik soms toch nodig vind in een slaapkamer)?
Of moet ik speciale olie nemen?

7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Omdat het een slaapkamer is wil ik hier geen risico nemen." Een risico met wat?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je kunt wel lijnolie gebruiken op een vloer heel dun inwrijven met een doekje geen kwast zodat het goed in het hout trekt dan krijg je een redelijk waterafstotende laag .
lijnolie word nooit zo hard als lak en eens in de zoveel tijd is herhaling nodig.
zelf heb ik dit ooit ook gedaan metbuiten meubel olie op waterbasis wat ook heel goed werkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gebruik in ieder geval gekookte lijnolie, dat droogt wat beter, Maar het blijft plakkerig. Je kunt beter vloerolie op lijnolie basis gebruiken, dat droogt tenminste.
Let dan wel op: de doeken niet in de vuilnisbak gooien, brandgevaar. Ze worden erg heet.
liveisgreat
7 jaar geleden
oink, lijnolie wordt heet? Oei, en ik doe dat geregeld na het (kunst)schilderen om mijn doeken in de vuilnisbak te gooien als ik met lijnolie en pigment gewerkt heb.
zal ik dus moeten op letten, maar waar gooi ik ze dan wel? :-/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding