Bij deze is een 1 watt led gloeilamp vergelijkbaar met een 15 watt gloeilamp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt niet vast. Het ligt aan de uitvoering van de LED lamp.
Je hebt goedkope LED 's van een euro of 4 en duurdere uitvoeringen,die te 25 euro te boven gaan. De lichtopbrengst van de duurdere(betere) zal bij het zelfde wattage hoger zijn,dan bij een goedkope en de levensduur is sowieso langer.
Met andere woorden:De ene watt is de andere watt niet, al lijkt het wel zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 duidelijk!
40 W gloeilamp (ca. 400 lumen) is ongeveer 6 W LED
(ca 400 lumen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
witte led =100 lumen of1,1 micromol per m²/ sec / watt
rode led =20 lumen of 1.5 micromol l /m²/sec//watt
blauwe led =7.5 lumen of 0.9 micromol/m²/sec/watt
hoge druk natrium lamp =130 lumen of 4.95micromol/m²sec/watt
tl lamp 70 lumen per watt of 0.85 micromol / m²/ sec/watt
gloeilamp 5 micromol/m2/sec /wat
rendement van de beste leds is ongeveer 20% licht en 80 % warmte .
rendement van een gloeilamp is 2 % licht 98 % warmte
rendenment van een hoge druk natriumlamp is ongeveer 33 % licht en 67 % warmte dit is het hoogst haalbare op dit moment.