Welke Mieke vaatwasser past in een IKEA keuken?

Wie o wie is meer technisch dan mij? Klopt het dat de vaatwassers van IKEA extra hoog zijn?

Toegevoegd na 28 seconden:
Miele dus.. ipv Mieke

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Dan zal je toch de maten moeten geven. Standaard inbouw vaatwassers (tussen +/- 80,5 en 87,5 cm hoog) Hoge inbouw vaatwassers (tussen +/- 86,5 en 92,5 cm hoog)
paulus811
7 jaar geleden
Het gaat er niet alleen om of het erin past, belangrijker is dat je het front kunt monteren. Ik heb een ikea vaatwasser en daar zitten de uitsparingen op de juiste plek voor het front.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
de ikea inbouw)vaatwassers zijn 81,8 cm hoog
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/kitchen/20825/ Ikea maakt(e) ze niet zelf, het waren volgens mij Whirlpool machines.

Het beste antwoord

Als de keuken er al staat: meet de hoogte van vloer tot onderkant werkblad. Dat is de maximale hoogte die de vaatwasser kan hebben. Een beetje speling is wel nodig om het apparaat te kunnen plaatsen. 1 cm is hiervoor al genoeg.

Ga je een nieuwe IKEA keuken laten plaatsen waar een Miele vaatwasser in moet komen, kies dan de vaatwasser die je wil. Een normaal formaat Miele heeft een hoogte van 80,5 cm, de Miele XXL vaatwasser heeft een hoogte van 84,5 cm.

De vaatwassers die IKEA zelf verkoopt hebben allemaal een hoogte van 81,8 cm.
De frontjes die IKEA verkoopt voor vaatwassers hebben een hoogte van 80 cm.

De kastjes van IKEA hebben een hoogte van 80 cm. Ze worden geleverd met een plint van 8 cm. Zet je het kastje op de plint dan heb je dus al een hoogte van 88 cm. Je kunt ook losse pootjes gebruiken, die zijn in hoogte verstelbaar. Dan komt het totaal dus nog iets hoger uit. Geef aan de keukenbouwer door welke vaatwasser er in moet passen, dan kan die zorgen dat het netjes past.

https://www.vaatwasserstore.nl/product/657694/miele-g-4263-active-vi.html?ref=201792&label=22707-AGI-36190406152-ASI-98304420504-657694&gclid=CJGCtdyYnNICFcMp0wodM44K2A

https://www.vaatwasserstore.nl/product/657686/miele-g-4268-scvi-xxl.html?ref=201792&label=22707-AGI-36190406152-ASI-98304420504-657686&gclid=CMHOwL-bnNICFfgW0wod-b0BEA
Inekez1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is een XL vaatwasser geworden en hij past perfect!

Andere antwoorden (1)

De breedte van de deur is bij Ikea keukens 60 cm, zoals bij de meeste keukens. De hoogte van het blad is afhankelijk van de poten, die je onder de kastjes zet. De vaatwasser is meestal te laag om boven dicht bij het blad te komen. Er zijn ook verhoogde modellen te koop als het blad hoger dan 87 cm is, wat voor normale Nederlanders veel te laag is. Een plank op twee klosjes kan het probleem ook oplossen.
Als je een plint onder de keuken zet, moet je in de gaten houden, of de deur van de vaatwasser met de deur van de keuken er voor wel goed open kan.