Fotocollage maken op MDF, wat voor lijm en waarmee kan ik het aflakken?

Ik wil een MDF plaat van 100 bij 240 cm vol plakken met foto's. Waarmee kan ik de foto's het beste op de MDF plaat plakken? En daarna wil er een goede beschermende lak overheen doen, maar welke lak is geschikt voor over foto's. De MDF plaat komt op een muur hangen waar veel langs gelopen wordt en ik wil graag dat ie dus tegen een stootje kan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen mdf gebruiken.
Beter een multiplex plaat o.i.d. eigenlijk is alles beter dan mdf. Als toch, dan eerst met mdf grondverf
Inekez1
7 jaar geleden
Vroeger, in het analoge tijdperk, was een foto een foto. Tegenwoordig kan een foto ook een print zijn. Het is dus afhankelijk van de gebruikte papiersoort en afdruktechniek hoe je het kunt lijmen en beschermen.

Antwoorden (1)

Allereerst,mdf is heel geschikt om op te hangen,het voordeel is dat het niet krom trekt.
Het is te koop in heel veel diktes,van af 9 mm.
Ik zou de kopse kanten(de zijkant)lakken,dat is mooier,dan de foto,s erop.
De foto,s kan je beschermen met een speciale lak, die is te koop bij een foto zaak.
Maar wat bij mij goed lukte was gewoon haarlak er over heen.
Kijk uit dat het hele spul niet te zwaar word,ik zou bij de dhz rek ogen kopen,
kijk alleen uit dat je ze niet door het mdf heen schroeft.
burgos
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
De vraag is: wat voor lijm en waarmee kan ik het aflakken?
burgos
7 jaar geleden
De foto.s kan je met behanglijm vastplakken