Hoe kleef ik iets permanent op een morphsuit?

Hoi iedereen,

Met carnaval gaan een paar vrienden en ik als 'het heelal'.

We doen een zwarte morphsuit aan en kleven daar 'glow in the dark' sterren op. De sterren zijn gemaakt van hard plastic.

Nu hebben we het al geprobeerd met dubbelzijdige tape en met secondenlijm, maar de sterren blijven niet of niet voldoende hangen.

Wat kan ik gebruiken om dit toch te laten hangen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou ze vastzetten met naald en draad, je ziet dan wel een draad lopen over de ster, maar het is voor carnaval, zo erg is dat toch niet?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Van welk materiaal is het pak?
Ik zit zelf te denken aan bison kit (tube geen koker)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het pak bestaat uit 91% polyester, 9% elasthaan.
De sterren zijn van hard plastic, dus er door naaien wordt een hele karwei ;-)
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Dan zou ik inderdaad bison kit proberen. (Deze is transparant) lees de gebruiksaanwijzing want je gebruikt deze lijm op een speciale manier. Of zoals Pedro zegt met siliconenkit. Die heb je in diverse kleuren, waaronder transparant. Deze zit wel in een koker. Ik denk dat beide mogelijkheden werken. Al vermoed ik dat je zo nu en dan wel een sterretje zult verliezen. Oh extra tip. Let er bij het lijmen op dat je iets in het pak legt...voordat je de voor en achterkant van het pak aan elkaar plakt ;-) En eventueel een ander idee. I.p.v. plastic glow in the dark sterren. Zelf sterren knippen en op je pak strijken:
https://www.foliemonkey.nl/a-39484061/flexfolie-glow-in-the-dark/flexfolie-glow-in-the-dark-21-cm-x-29-cm/
Of, verf ze erop:
https://www.pipoos.com/lichtgevende-verf-85ml.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké top! Ik ga de bison kit proberen :-) De sterren zijn al gekocht, dus zou zonde zijn om nu te verven. Bedankt voor jullie hulp! Ik laat weten of het gelukt is ;-) groetjes

Antwoorden (1)

Het morphsuit zou van siliconerubber gemaakt kunnen zijn. Daarop hecht secondenlijm slecht. Je zou het materiaal licht moeten opschuren en de sterren dan lijmen met siliconenkit. Dat blijft elastisch.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi, het pak bestaat ui 91% polyester, 9% elasthaan. Wordt siliconenkit transparant? Want we hebben al gemerkt dat witte lijm zichtbaar is door de sterren.