Hoe sluit ik mijn hanglamp aan?

Uit mijn plafond komen 4 draden.
1 witte draad met daarin 3 binnendringen... een bruine (constante stroom) en een blauwe plus een geel/groene (geen stroom). Bovendien nog een zwarte met geschakelde stroom. Welke draden moet ik gebruiken?
Deze vraag stelde ik al eerder maar werd verwijderd omdat hij niet gorrect was gesteld.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Als je 2 aansluitpunten hebt, dan de blauwe en de zwarte draad aansluiten, als je drie aansluitpunten hebt, is de geelgroene de aarde draad. Bij 2 aansluitpunten dus nooit de geelgroene gebruiken.

Succes

zie ook de link
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ wel iets op de bruine doen om het veilig te houden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ Jackd klopt