Kan ik alleen randen van vinyl lijmen ipv de gehele oppervlakte?

Het vinyl ligt door het gehele huis los en de vloer is van beton.
Of moet ik alles lijmen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Als u niet alles vastlijmt loopt u kans dat het in het midden gaat bollen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja ik was daar al bang voor.bedankt voor de reactie.

Antwoorden (1)

Als je een niet al te groot huis hebt, of in elk geval niet al te grote kamers en geen stoelen met wieltjes gebruikt, dan kan een goede, stevige kwaliteit vinyl gewoon los gelegd worden en alleen aan de randen geplakt. Slappere, dunne kwaliteit gaan los al schuiven en bollen als je er op loopt, dus die moet je wel over de hele oppervlakte vastplakken. Dit kan ook met stroken dubbelzijdig tape om de 30 cm. Het vinyl schuift dan niet meer, maar is bij verhuizing wel heel makkelijk los te trekken.
Bij gebruik van een bureaustoel op wieltjes moet je echt helemaal verlijmen.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de kamer waar die bureaustoel gebruikt wordt moet je helemaal verlijmen. Rest van de woning kan dan nog met stroken dubbelzijdig tape. Plak die in de richting waarin de meeste schuiving ontstaat, dus in de looprichting of in de richting waarin je de stoelen van de eettafel schuift. Het mooiste is wel om het vinylpatroon dan ook in die richting te leggen, omdat je toch met bepaalde lichtval kunt zien waar het tape geplakt zit.
Inekez1