Kan ik een benzinemotor van een grasmaaier op een skelter met tandwielaandrijving en koppeling monteren?

De skelter heeft een koppeling en al een elektrische installatie met een beste loodaccu van 7Ah en verlichting: Richtingaanwijzers, Koplampen, Achterlicht. Dus ik verwacht wel dat er een startmotortje op kan met een dynamo van bv. een fiets omdat die wel vanzelf 12v zou kunnen leveren met een gelijkrichter op de accu. Het is een Adler skelter. 15 km. Weet iemand of ik er met een bepaalde snelheid er op mag rijden, en als het kan zonder rijbewijs? hij heeft ook een kogelgewricht voor opritten, enz. ik heb nog niet een motor. Ik dacht aan een 3.5 PK B&S motor van een benzinemaaier. Kan je die misschien krijgen voor een tientje bij de ijzerboer en hem repareren? Na wat filmpjes gekeken te hebben weet ik nu wel hoe zo'n motor in elkaar zit. Kan ik gewoon dan de stoep op of fietspad? Want een elektrofiets kan dat wel en met een beste snelheid. Als het niet mag dan wil ik een elektromotor gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
En wat zijn de regels en richtlijnen voor als je met een motorvoertuig op de weg wilt en hoe snel mag je ongeveer? Ik heb de richtingaanwijzer gemaakt en schakelt 1 keer aan of uit per 4 a 5 seconden. Het werkt dmv een transistor gebaseerde oscillator met een relaisuitgang voor de lampen en voor geluid en ik heb ook aan een verklikker gedacht dat je weet of hij functioneert en/of wat er kapot is. Ik gebruik de massa als de min.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op de openbare weg, dus ook de stoep, mag bijna niks wat dit betreft. Een eenvoudige elektrische step mag al niet. Trapondersteuning is bijvoorbeeld iets wat er wel mag:
https://www.raivereniging.nl/artikel/dossiers/elektrische-voertuigen/nederlandse-en-europese-wetgeving.html

Antwoorden (1)

Als je heel erg handig bent en wilt investeren in de benodigde materialen, dan is er veel mogelijk om te maken, ook een benzinemotor van een grasmaaier op een skelter bouwen.
Als je echter met gemotoriseerd voertuig op de openbare weg wil rijden, moet dat voertuig een typegoedkeuring hebben van de R.D.W.
jc54