2 mogelijkheden
1) de ruit zit te strak in het kozijn, er moet aan alle zijden 4mm ruimte zijn
2) het kozijn is krom cq scheef en de ruit is hier niet op aangepast
Door het 'werken' van zowel het kozijn als de ruit moet er aan alle zijden ruimte zijn
aan voor en achterkant moet een 'glasband' aangebracht zijn om ook deze werking te kunnen toestaan en om rammelen te voorkomen.
9 jaar geleden
Kun je aangeven welk type glas het is?
Als het HR-beglazing is heb je kans dat het een thermische breuk is. HR-beglazing heeft een opgedampte metaallaag aan de spouwzijde van de binnenruit. Hierdoor is het glas gevoeliger voor temperatuurspanningen door ongelijke verwarming door de zon.
Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als de ruit aan de binnenzijde gescheurd is het waarschijnlijk een thermische breuk.
dit komt door warmte verschil in het glas. als er bijvoorbeeld een donkere vaas of iets dergelijks dicht tegen aanstaat. ook kan het komen door zon wering die half open of dicht is. hierdoor komt er slag schaduw op het glas. en wordt het ene deel van het glas warmer dan het andere deel. Als bijlage heb ik een folder van dubbelglas toegevoegd. hier staat wat informatie. Thermische breuk is gewoon verzekerd. dus neem eens contact met uw verzekering maatschappij mist u een glas verzekering heeft. en laat een professioneel bedrijf uw ruit vervangen.

Toegevoegd na 2 dagen:
excuses hierbij als nog de bijlage

Toegevoegd na 2 dagen:
http://www.kenniscentrumglas.nl/media/Wat%20u%20moet%20weten%20over%20isolerend%20dubbelglas%20en%20HR%20beglazing.pdf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
De genoemde bijlage bij je antwoord ontbreekt. Kan je die alsnog toevoegen?