Hoe is onderstaand mogelijk?

Mijn dochter heeft een bel op haar slaapkamer, welke niet is aangesloten op elektrischetijds netwerk
van ons huis. Het is een bel met een drukknop aan een draadje. Deze is aan het kozijn van de deur aan de buitenzijde geplakt. Nu is het vreemde dat als je de lichtknop van de overloop gebruikt, hier ook de bel op reageert. Heel vervelend, want mijn dochter ligt rustig te slapen. Hoe is dit mogelijk?

Toegevoegd na 9 minuten:
De bel wordt door een penlite batterij van stroom voorzien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Inductie. Als er een electrische signaalbron dicht bij aanwezig is, dan maakt deze een magnetisch veld. De bel werkt met een inductie spoel en deze reageert op het veranderende electrische veld van de schakelaar. Ergo, hij belt.

De oplossing is de draadjes van de spoel naar het motortje door te knippen of alu folie om de spoel te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je dochter neemt je in de maling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan niet als ze ligt te slapen toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was het "grappige " antwoord denk ik .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je als ze slaapt als je de schakelaar moet omzetten dan ?
Inductie.
Waarschijnlijk loopt haar draadje ergens vlak bij de bedrading van het lichtnet.
13 jaar geleden
In theorie kan dit. Er zijn in de handel sets waar in de drukknop een soort zendertje zit en in de bel een ontvangertje met luidspreker. Wanneer een willekeurige schakelaar in huis bij het gebruiken een vonkje geeft die toevallig dezelfde golflengte heeft dan kan het de ontvanger activeren.
Luister maar eens naar niet ontstoorde Tl-buizen, automotoren, die kan je dan op je radio of Tv horen.
Maar leuker is dat je dochter je in de maling neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha
AWM
13 jaar geleden
Helaas. In de vraag komt een drukknop met een draadje voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het draadje zit aan het kozijn geplakt, dient wellicht als antenne, of dient nergens voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snowballs, er staat nergens dat dat zo is, radiogolven, een vonk is eigenlijk ook een golf en is mogelijk dat deze de juiste frequentie heeft, en die activeert de ontvanger van het electronisch circuit, de vergelijking die ik probeer te maken is; dat de vonk van een niet onstoorde automotor te horen is op je radio.
Als de bel een korte 'ting' geeft, dan is het inderdaad inductie; maar als de bel langer overgaat (alsof er ècht op de bel is gedrukt), dan kan inductie niet de verklaring zijn. In het eerste geval de bel iets verplaatsen, in het tweede geval de bedrading nalopen, want er klopt dan iets niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook en kwade demoon zijn uit het geesten rijk : iemand die blijft hangen op aarde en die het op uw dochter gemunt heeft : die nog een schone ziel heeft

deze geest heeft dan controle over de telefoon

ik zou een paragnost raadplegen als ik u was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ergens last van ?