Kan triplex makkelijk op een trap gelegd worden?

Wij hebben een trap waar vloerbedekking op lag, de woningbouw heeft dat in alle haast eraf gehaald dat alle lijm er nog op zit.
Nou is dat enorm veel werk op dat eraf te halen en glad te krijgen, wij zijn namelijk van plan om er trapmaantjes op te leggen. De rest van de trap dus te schilderen.

Ik kwam met het idee om OP de trap een triplex plaat te monteren zodat de trap gelijk is en makkelijker te schilderen is.
Nu was alleen de vraag of dit wel mogelijk is op een trap, en of het snel slijt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Werk zelf in een bouwmarkt dus denk dat ik hier wel een zinnig antwoord op heb.

Triplex bestaat uit lagen die op elkaar geplakt zijn (vaak 3+), dus als één laag slijt krijg je een andere houtnerf te zien. Daarnaast is triplex vaak vrij dun en daarom niet het beste materiaal voor op een trap. Ik zou zelf eerder aan een eiken plank denken; als het maar stevig is. Slijten kan het altijd, maar bij triplex zul je dat heeel snel zien.
Zal er altijd nog even met een lak overheen gaan als je slijtage helemaal wilt uitsluiten, maar halve maantjes zijn over het algemeen al voldoende. Dit voorkomt slijtage en zodoende zou je het gokje van de triplex platen nog wel kunnen nemen. Maar ik kan geen garanties geven!