Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe monteer je zwaluwstaartplaten tegen de fundering om het weglopen van zand te voorkomen?

Onder de fundering van mijn huis is een loze ruimte, dat is volgens mij bij de meeste huizen zo. Het zand onder het aangrenzende terras kan zo de kruipkelder in lopen met verzakken van het terras als gevolg.

We hebben de kruipkelder vanuit de binnenkant al laten opvullen met spul om het binnendringen van zand tegen te gaan, maar het terras ligt is nu weer verzakt terwijl het vorig jaar door een stratenmaker is aangelegd. De terrastegels aan de gevel liggen 15cm lager dan de rest.

Bij buren van ons heeft een hovenier zwaluwstaartplaten tegen de fundering gemonteerd zodat het zand onder het terras niet meer kan weglopen de kruipkelder in. De offerte om dat bij ons ook te doen is 1400 euro en dan moeten we de boel zelf uitgraven.

Weet iemand hoe de methode met zwaluwstaartplaten werkt, want als ik toch al zelf het zware werk moet doen (dat heb ik overigens zelf aangegeven om te doen) dan lijkt me het monteren van die platen ook geen onoverkomelijke klus meer en is 1400 snel verdient.

De buren hebben niet gezien hoe de platen gemonteerd werden en de hovenier zelf vragen vind ik 'lullig'.

Alvast dank!

paulus811
7 jaar geleden
40

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zwaluwstaartplaten moeten op de juiste manier tegen de fundering worden gemonteerd om het weglopen van zand te voorkomen. Gebruik een boor om gaten te maken in de fundering en schroef de platen erin. Gebruik vervolgens een lijmkleefmiddel om de platen stevig tegen de fundering te bevestigen.
(Lees meer...)
Bronnen:
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding