Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een extra kast, evt gevuld met isolatiemateriaal, zorgen voor geluidsisolatie van burengeluid?

Er zijn verschillende mogelijkheden om geluidsoverlast vanaf naaste buren te verminderen. Het gaat om een gezamelijke scheidingswand dus erg erg gehorig. Ik zie o.a. mogelijkheden van zwevende extra muur met isolatie te maken, maar hier ben ik niet handig genoeg voor. Laten toen door professional is behoorlijk duur.
De ruimte mag flink minder worden als daarmee geluidsoverlast wordt beperkt, dus zal kasten gevuld met isolatiemateriaal tegen de muren ook al wat schelen? Of andere oplossingen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.4K
Cryofiel
7 jaar geleden
Sta je op voldoende goede voet met de buren om het geluid ter sprake te kunnen brengen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat wel gelukkig, goede buren, maar het gaat om geluiden als op de trap lopen 's nachts bijvoorbeeld. Dat zijn niet echt dingen die ik ga vragen of ze dat willen beperken, het is vooral dat het gewoon heel gehorig is zonder dat we gehorig zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In onze vorige woning hoorden we redelijk wat herrie van buiten, doordat het raam enkel glas had. We hebben toen een hoge kledingkast voor het raam gezet en de ruimte daarboven ook opgevuld (met glazen blokken). Dat verminderde het geluid wel. Dus het valt te proberen. Ik zou wel alle ruimte erboven en ernaast ook opvullen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

1 Het geluid kan direct via de muur met de buren bij jou binnen komen.
2 Of het komt via de vloer binnen.
In het eerste geval is dat uitstekend te isoleren, hiervoor bestaan div, mogelijkheden, maar is afhankelijk van de omstandigheden en de muur zelf.
Er een kast voorzetten met geluidsisolatie, zou mogelijk wel helpen, maar dan langs de gehele muur.
In het tweede geval, via de vloer is een stuk lastiger, informeer bij het juiste bedrijf die hier veel van af weet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
massa is het beste tegen geluid. bitumen tegen de muur bevestigen, gipsplaat erover. dit kostje maximaal 3cm. extra gipsplaat mag ook....nog veel beter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding