Hoe kan ik een heel oud slot zelf vervangen?

Ik heb een heel oud slot op mijn deur zitten het is geen cilinder slot kan ik deze zelf vervangen? Ik heb namelijk niet heel veel geld en een slotenmaker is mij te duur maar er worden geld en sigaretten uit mijn kamer gestolen dus ik wil wel graag het slot veranderen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

Het is waarschijnlijk vrij eenvoudig om een slot van een binnendeur te vervangen. Haal eerst de klink er af en draai dan de schroeven aan de smalle kant er uit. Waarschijnlijk kun je het slot dan uit de deur schuiven. Ga met het slot naar de bouwmarkt en koop een nieuw slot met dezelfde afmetingen. Moet onder de 10 euro lukken.
Nieuw slot monteren, klink er weer op en klaar. houd er wel rekening mee dat de bescherming van een dergelijk slot beperkt is, ze zijn makkelijk open te maken met eenvoudig inbrekersgereedschap.